CHARRON.beta: Hall of fame - BNL VV klassement - BNL VVall klassement - BNL OP klassement - Charronde

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

13-04-2014 -- Dries VAN GESTEL -- 991,0 punten

Database gegevens:

Datum: 13-04-2014 Type proef: OP
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 220 km Score: 991,0 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Al heel lang staat de charronde op mijn "to do" lijstje, zo ook deze morgen. Het weer leek me er echter niet ideaal voor en een jo-jo kempen/Nederland heb ik al eens meer gedaan. Compromis was een luchtverkenning van de Vlaanders (met daarna een jo-jo). In dat gebied was ik tot vandaag nog een echte zweefvliegmaagd. De heenweg naar Roeselare ging trager dan gehoopt. Het wolkendek was nog niet open gebroken, pas vanaf Gent (trouwens best grote en mooie stad uit de lucht), en de strakke wind deed er ook niet veel goed aan. Terugweg ging beter.... tot axel. Iets te laat voorzorgen genomen voor het grote blauwe gat aan de Schelde en te veel gedacht dat het lager ook wel ging zoals de rest van de vlucht. Dit gat heeft er de volle 2 uur netto wei tijd gestaan, met op de achtergrond een vette straat boven woensdrecht. Ook al is de haven plat, toch lijkt het wat op de bergen, vrij onlandbaar. Dus maar terug gedraaid. Weining zwevers onderweg, wel Daan 2 keer gezien. 1 keer toen we beide vlogen, 1 keer vanop de grond hoe hij wel het blauwe gat kon bedwingen, nice done! Al bij al wel tevreden eens naar het westen te zijn geweest. Volgende keer wel het echte rondje. En dan nog dit. Ik land, komt de boer in zijn tractor af. Vraagt die prompt, heb jij dan vluchtplan en een transponder?? En vervolgens, je bent wel 1 veld verkeert. Bleek dat ik mijn downwind recht boven het enige prive ULM vliegveld van belgie heb gevlogen, een biljard. Het was de boer zijn veld en hij vloog ULM. Om de toeristen weg te houden had hij windzak en markering weg gedaan, jammer.
Blog/fotos: https://picasaweb.google.com/108809042509871575859/OverlandvluchtenApril2014?authuser=0&feat=directlink
Igc-file: 44dlgt11.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 13-04-2014
Weerkaart: Weerkaart van 13-04-2014



IGC File gegevens:

	

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000. Contact en toestemming dutch mill crossing woensdrecht CTR. Oproepen Hoevenen voor paradrop, geen reactie.

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2012 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs