CHARRON.beta: Hall of fame - BNL VV klassement - BNL VVall klassement - BNL OP klassement - Charronde

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

16-04-2014 -- Dries VAN GESTEL -- 588,1 punten

Database gegevens:

Datum: 16-04-2014 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 163.2 km Score: 588,1 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Een dagje waar de ambities niet werden waargemaakt en mijn eerste kennismaking met Kleine Brogel airspace tijdens de week. Dit begon al direct in mineur net voor het aanmelden waarbij de controleur tegen een collega zwever zei: "i will file an official complain against you for airspace violation". Niet echt bemoedigend maar had toch zin om nog naar Duitsland te vliegen. Ik kreeg clearance om te crossen maar na 3 verplichte koersveranderingen (go 2 miles north net toen ik in thermiek zat, decent, avoid CTR go more nord nord east (maar daar was ook de TMZ...)) en een melding F16 on your 3 o'clock was ik nog maar aan Lommel. Gecontroleerd vliegen in een zweefvliegtuig is toch wel een multitask sport (vliegen, navigeren, thermiek en buitelandingsveld zoeken, radio,...). Mijn gemiddelde snelheid trok weer op niks, dus neus terug richting de noorder Kempen maar even later zat ik op 220m AGL vossemeren. Vanaf dan was het zeker, toeristendagje. Dan maar de file op de E34 gaan bewonderen. Om 16u30 was kleine brogel nog actief dus geplande op en af zwartberg ook maar gelaten voor wat het is. Mijn ADSB werkt, was nog niet geland of iemand vroeg me op de radio, gebaseerd op glidertracking: gras gaan af doen in lommel ;)? Morgen dagje in huis werken, beetje herbronnen en proberen te achterhalen hoe ik de simpele tip sneller steken in de praktijk ga omzetten.
Blog/fotos: https://picasaweb.google.com/108809042509871575859/OverlandvluchtenApril2014?authuser=0&feat=directlink
Igc-file: 44glgt11.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 16-04-2014
Weerkaart: Weerkaart van 16-04-2014



IGC File gegevens:

	

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000 tijdens gehele vlucht. Contact kleine brogel APP 122.5. Clearance crossing controle zone (en een aantal verplichte koerswijzigen wegens f16 verkeer).

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2012 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs