Overzicht - Klassement - Proef invoeren - Registreren - Reglement - Info

CHARRON.line Website Informatie

29-10-2003

De Charron.line website werd aangepast zodat nu ook de proeven voor het seizoen 2004 ingevoerd kunnen worden, naast seizoen 2003. Op de openingspagina kan je nu die selectie maken. De website werkt verder identiek aan die van vorig seizoen. Er zijn voor seizoen 2004 echter nog grote plannen. Op deze pagina word je hierover op de hoogte gehouden...

29-12-2003

Het Charron evaluatieprogramma (intussen versie 0.4.7) is aangepast om rekening te houden met enkele kleine wijzigingen in het Reglement voor 2004. Fouten die nu zullen aanleiding geven tot automatische weigering van de vlucht zijn:

  • ontbreken van een motorsignaal in de registratie (enkel voor motorzwevers natuurlijk)
  • geen motorloop/testloop voor aanvang van de proef
  • ontbreken van pilootnaam, toesteltype of immatriculatie in de declaratie

20-01-2004

Enkele aanpassingen aan de Charron.line website (zowel voor klassement 2003 als 2004):

  • aanduiding van de junioren in de klassementen 
  • correctie in de nummering van de klassementen waar gedeelde plaatsen mogelijk zijn
  • klassementen en overzichten per club zijn nu beschikbaar via de overzichtspagina

17-04-2004

Een kleine aanpassing aan het Charron.line programma (versie 0.4.8) maakt het voor de jury mogelijk om proeven met een incorrect ingevulde declaratie, toch op te laden.

30-05-2004

Er is wat met de motorloopdetectie geexperimenteerd, enkele parameters zijn aangepast. De gevoeligheid van de motorloopdetectie is verbeterd (versie 0.4.9).

10-06-2004

Harde schijf van de server begeeft het. Jammer genoeg wordt aan het backup-systeem nog volop gewerkt. Laatste volledige systeembackup dateert van 15 mei...

18-06-2004

Na enkele onvoorziene omstandigheden bij het herstellen van het systeem, kan de server opnieuw in gebruik worden genomen. Een mens leert nogal bij op zo'n momenten!

21-06-2004

De Charron.line is weer actief. Proeven kunnen weer ingevoerd worden. Alle proeven die ingevoerd werden tussen 15 mei en 10 juni zijn echter verloren gegaan. De deadline werd daarom tijdelijk opgetrokken tot 75 dagen.

23-06-2004

De ENL motorloopdetectie is aangepast zodat valse motorloopdetecties door sterk vlieglawaai aan hoge snelheden zo veel mogelijk vermeden worden.

28-07-2004

De deadline van 75 dagen werd verlengd. Versie 0.5.2 van het Charron.line programma bevat nu nog enkele kleine verbeteringen voor detectie van de motorloop.

30-07-2004

Een aantal piloten heeft de vorige deadline voor het opnieuw invoeren van de verloren gegane proeven gemist. De deadline van 75 dagen blijft daarom nog een maand langer behouden dan voorzien. Op 23 augustus gaan we echter definitief terug naar de oorspronkelijke deadline van 1 maand...

31-08-2004

Versie 0.5.3 werd geïnstalleerd op de server. De enige aanpassing is een verbetering van de ENL motorloopdetectie. De eerdere aanpassing in versie 0.5.1 bleek soms averachts effect te hebben. Namelijk ipv van valse motorloop door hoge ENL tegen te houden, werd nu soms een echte motorloop verkeerdelijk niet gedetecteerd. Met de nieuwe versie is dat verbeterd, zou nu correct moeten werken (tot het tegendeel nog eens bewezen is.....).

 

Copyright © 2003 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs