CHARRON.beta: Hall of fame - BNL VV klassement - BNL VVall klassement - BNL OP klassement - Charronde

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

01-05-2015 -- Dries VAN GESTEL -- 1885,8 punten

Database gegevens:

Datum: 01-05-2015 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 523.3 km Score: 1885,8 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Vandaag maar verlof genomen want in Nederland (waar ik werk) vieren ze de dag van de arbeid door te werken... Na het wrijven van de prut uit mijn ogen zag de hemel er nog niet veel belovend uit. Rustig opgestaan en met de electricien nog wat zaken doorgesproken, totdat de hemel toch iets beter leek te worden. Eigenlijk was dit al een voorbode van een te late start. Op de vraag waar zit de 80 liter water was jammer genoeg vandaag het antwoord in de auto en niet in beide vleugel. Gewoonweg te lui om smorgens de CX te vullen, en dit heb ik geweten (al vanaf steek 1). Niet al te hoog plafond in begin waarbij telkens rechtdoor optrekken stuk meer rendeerde dan te draaien, en dan mis je water. Na het tijdje werd het eigenlijk echt wel goed. Vandaag was het wel de dag waarbij je vooral de bovenbewolking moest lezen, die was immers de baas. Omdat 500 de nieuwe 300 is dat maar als streefdoel genomen nadat ik smorgen de vooropgestelde proef had gewist wegen niet veel vertrouwen in het weer. Achteraf gezien heb ik ze nagenoeg wel gevlogen. Op zich was ik wel tevreden met 500km tegen kleine 85km/u zonder water, overkomt me niet zo vaak. Ook omdat dit, beter laat dan nooit, mijn eerst echt rondje Eindhoven was. Maar toch maar de maar, het had ook verder gekunnen bewees de andere ls6 die nog eens 1u20 na mij lande. Benieuwd of vandaag voldoende les is om vanaf nu standaard altijd met 80liter te starten.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Contact Gilzen tower (125.32), crossing CTR approved. Transponder 7000 hele vlucht. Contract Genk voor paradrop. Contact dutch mill voor gilze savonds. Uitluisteren brogel.

Blog/fotos: https://picasaweb.google.com/108809042509871575859/OverlandvluchtenEnWedstrijdenMei2015#
Igc-file: 551lgt11.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 01-05-2015
Weerkaart: Weerkaart van 01-05-2015



IGC File gegevens:

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2012 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs