CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

27-07-2018 -- Dries VAN GESTEL -- 1134,8 punten

Database gegevens:

Datum: 27-07-2018 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 314.9 km Score: 1134,8 pt
Vertrekpunt: LFNF (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Na twee dagen +700, +800, +900 km vluchten (boven de nep Alp(en) ;)) getracked te hebben, terwijl wij hier met onweer en onweerdreiging werkloos zaten, was de zin goed aangewakkerd om vandaag terug te vliegen. Er was opnieuw onweerdreiging maar we gingen er toch het beste van maken (sommige ambieerde zelfde Aosta plannen). Een ding is (althans voor mij) zeker, wat ook de afstand is, het uitzicht hier overtreft eender welk afstandsgetal. Ok kleine correctie, toch zeker na 40km vliegen vanaf Vinon als je aan de bergen komt. Op pad en snel was duidelijk dat het niet het weer van de vorige vliegdag was. Eens aan het parcour begon het er aan de Lure echt wel donder uit te zien. Doorgevlogen tot aan de Morgon en daar toch eens naar de satelietfoto's gekeken, er kwam een fameus pak af dat de weg naar Vinon kon afsnijden. Ondanks dat het richting Briancon en Barcelotte er nog wel goed uit zag maar besloten om terug te draaien. Het werd donderder en donderder in het zuiden, maar we konden wel een weg terug vinden. Eens op het plateau begon het daar te regenen. Wat uitgevlogen richting westen, terwijl het plateau maar zwarter werd en meer blismens te zien waren. Langs de buie ging het nog best goed dus dat wat afgevlogen. De goesting was wel over toen er plots op <1km (want geluid kwam minder dan 3sec later) van mij zo goed als is het blauw een bliksem insloeg. De druppel om te gaan landen.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos: Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt
Igc-file: 2018-07-27-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 27-07-2018
Weerkaart: Weerkaart van 27-07-2018



IGC File gegevens:

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2018 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs