Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef
02-08-2018 -- Dries VAN GESTEL -- 1920,4 punten
Database gegevens:
Datum: |
02-08-2018 |
Type proef: |
VV |
Toestel: |
LS 6 |
Immatriculatie: |
D8505 |
Handicapfactor: |
111 |
Klasse: |
Open/Ren |
Piloot: |
Dries VAN GESTEL |
Club: |
KAC |
Afstand: |
532.9 km |
Score: |
1920,4 pt |
Vertrekpunt: |
LFNF (buitenland) |
Wedstrijd: |
NEE |
Motorzwever: |
NEE |
Copiloot: |
|
Status Proef: |
Gevalideerd |
IGC validatie |
ok |
Opmerkingen: | EW Serienummer: | |
Een dag onder de motto's: 1)Je moet geen x00km vliegen om je dik te amuseren 2) Een vlucht die zo'n beetje alles in zich had: laag, hoog, regen, bliksem, verste Noordelijk punt ooit 3) We gaan eens een nieuw stukje verkennen.
Deze morgen zou ik niet veel geld gegeven hebben dat het een goede dag ging worden. Voor de zoveelste keer onweer en onweerdreiging. Het plateau ging niet zo lekker en niet alleen bij mij. Laag gezeten voor Puimasson, nog wel lokaal maar zo veel opties waren er niet meer. Toch maar volhouden, en inderdaad eens echt aan de bergen was het wel goed weer (denk dat die van puimasson niet geweten hebben dat het ook stukken slecht weer was). Bij de Cheval Blanche regen op de cockpit en samen met het eerste stuk was het de klik naar toeristen modus. Over gestoken om nog eens barcelonette te zien en kreeg zin om nog eens langs de italiaanse grens te vliegen. Dat ging goed. Een confluence langs de Monte Viso die helemaal in de wolken lag. Daar was ik nog niet geweest. Ondertussen hoorde ik mensen in de Morienne dus nam die goesting de bovenhand. De Morienne in, en ik had er nog wel vertrouwen in. Nu of nooit en dus over de Col de Carro en neus richting Aosta. 15km voor Aosta vliegveld toch maar terug gedaaid want het was ondertussen ~16u30 en ik was 240km van huis. Met het onweer dreiging wilde ik toch iets buffer. De weg terug ging best vlot. Langs de Grand Paradis (de max). Eens terug aan het parcour was het aan het regenen en heel donker. Dus zo terug zat er niet in. Dan maar over St Auban. Regen aan de lure rechts laten liggen en uiteindelijk meer dan heel veel meter over. Nog twee bliksems wat verder op om het compleet te maken. Een van mijn mooiste vluchten hier. Hier doe ik het echt voor. |
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:
Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt
IGC File gegevens:
300 Geen declaratie van opgegeven proef
Deze proef wissen uit de database Deze proef wijzigen Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... |