CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

01-09-2018 -- Dries VAN GESTEL -- 1641,8 punten

Database gegevens:

Datum: 01-09-2018 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 455.6 km Score: 1641,8 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Net nadat ik voorzitter van de charron werd, verzon ik de charronde. Niet dat daarvoor niemand rondje Brussel had gevlogen, maar eerder je moet het ding een naam geven. Ooit die zelf vliegen stond dus al lang vrij hoog op mijn lijstje. En sinds vandaag het is eindelijk zo ver! Op vrijdag twijfelen tussen Charronde of toch nog maar eens rond Luik zoals twee weken terug. Vlug even Daan gecontacteerd voor wat tips. Op zaterdag was ik er nog niet helemaal uit, maar toch maar rondje Luik in de logger en ook effectief vertrokken. Een iets voorbij Keiheuvel contact met Bert, hij twijfelde ook tussen de twee opties en koos uiteindelijk voor Charronde. We zaten vlak bij elkaar. Met twee is altijd fijner dan alleen, dus snel beslist om samen de poging te ondernemen, en dat betekende dus terugvliegen. Vanaf daar de volledig 360graden in formatie gevlogen. Dat vind ik nu eens fijn vliegen. De Schelde en antwerpen crossen ging vrij vlot. Rond Axel thermisch wat minder, maar dan kom je aan het stuk luchtruim. Je mag maximaal 1000m terwijl de Cu op ~1500m of zo hingen. Via clearance van Brussel toch iets meer ruimte. Nog meer Zuid was er geen terug meer aan, we moesten wel door. Bij de grens met Frankrijk en na wat tellen kwamen we beide tot de conclusie dat het net wel of net niet ging worden. Dus toch maar de korte weg Noord van Florenne. Tussen de Maas en Tienen Diest was het plots een stuk minder. Even leek het Tienen te worden, dan Diest, in ieder geval qua ophaling nog wel te doen. Eindelijk toch nog paar bellen en ruim over op Weelde. Bert en co-piloot merci voor de company en fijne namidadg. En niet te vergeten Walter voor de wissel van de instructeursbeurt.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder NL 7000. Crossing Woensdrecht via dutch mill ok. Rest van de clearance gedaan door Bert in de oo-ydu, met de vermelding van formatie vlucht van 2 gliders: Brussel departure 126.625 initieel tot 4000ft later tot 4500ft, richting Cerfontaine 126.9, brussel app 128.2 klim tot FL60 aan Florennes,118.25 voor schaffen climb out. Brussel info voor standby Kleine Brogel

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/MKftU7V8qmoh4qv26
Igc-file: 2018-09-01-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 01-09-2018
Weerkaart: Weerkaart van 01-09-2018



IGC File gegevens:

124 Logger interval groter dan limiet van 10 s

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2018 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs