CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

18-05-2018 -- Dries VAN GESTEL -- 1525,8 punten

Database gegevens:

Datum: 18-05-2018 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 423.4 km Score: 1525,8 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Allereerst, ACK (na vorige keer nogmaals) bedankt voor het ontvangst en het aanbieden van jullie accommodatie (inclusief sleep). Zelfs de betalende meteosites gaven goed tot zeer goed weer, en om het in jongerentaal te zeggen, "the fair of missing out" sloeg toe en dus toch maar even vlug verlofdag genomen. Vanuit het WC raam thuis zag de hemel er niet zo heel belovend uit, alsook tijdens de rit richting de Kei. Eens daar kwamen de eerste blauwen gaan te voorschijn. De eerste ging in de lucht iets na 11u en de vario waren er maar niet zo heel belovend. Iets voor 12 toch maar op pad, en al snel was duidelijk dat het niet de topdag ging worden. Grote platen met veel cirrus boven, en dobberen onder de 1000m van bokkige bel naar bokkige bel. Ronde de CTR een bijna tekstboek voorbeeld van het fysica verschijnsel "Brownse beweging". De bovenbewolking werd te zit, dan maar proef afbreken. Wat nu? Richting oost leek beter, vanaf dan het doel rondje CTR Eindhoven. Eenmaal in DE ging de basis plots naar boven en het been naar Borkenbergen was nog het vlotse van de dag. Voor de zekerheid neus richting de Kei om eerst te checken wat het weer daar was. Onderweg in slaap laten wiegen door het ongelofelijke gekraak en geruis van mijn nieuwe radio. Eenmaal in belgie was de cirrus echt te dik en was er niet veel jo-jo meer aan. Op een manier uitdagend en toch beetje handrem op vluchtje maar altijd beter dan werken.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000. Contact gilze tower voor crossing CTR. Uitluisteren stanlohn voor eventueel paradrop. Niederheim xpdr6101 en uitsluiteren. Bij terugkomst kleine brogel gesloten. zwartberg een reactie ivm paradrop.

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/qR6DCKAPEEVJoMRZ9
Igc-file: 2018-05-18-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 18-05-2018
Weerkaart: Weerkaart van 18-05-2018



IGC File gegevens:

124 Logger interval groter dan limiet van 10 s

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2018 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs