Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef
26-05-2018 -- Dries VAN GESTEL -- 931,5 punten
Database gegevens:
Datum: |
26-05-2018 |
Type proef: |
VV |
Toestel: |
LS 6 |
Immatriculatie: |
D8505 |
Handicapfactor: |
111 |
Klasse: |
Open/Ren |
Piloot: |
Dries VAN GESTEL |
Club: |
KAC |
Afstand: |
258.5 km |
Score: |
931,5 pt |
Vertrekpunt: |
EBWE |
Wedstrijd: |
NEE |
Motorzwever: |
NEE |
Copiloot: |
|
Status Proef: |
Gevalideerd |
IGC validatie |
ok |
Opmerkingen: | EW Serienummer: | |
Na het gepruts zowel maar ik snelheid als afstand van vorige week, ondanks de hitte terug met nieuwe moed de logger programmeren. Dit seizoen nog niet richting Eifel geweest dus dat was het plan. Het werd 13u en nog altijd had ik er zin in, of was het al de ontkennigsfase. Uiteindelijk rond 14u de lucht in en op het gemakje richting de limburg, die typische altijd stuk beter is dan de wijde omgeving. Bij Keiheuvel eens naar het oosten gekeken met zeer mooie Cu boven CTR eindhoven. Ondanks de melding op de radio van zeer goed weer voorbij Venlo om een of andere reden toch beslist door te vliegen richting Zuiden... recht een blauw gat is. En dit blauw gat werkte echt niet fantastisch, jammer genoeg. Het prutsen was echt begonnen. Bij Hasselt toevallig ontmoeting met Vinon wingman "52" en samen was het plan naar Venlo te vliegen. Maar samen hadden we ook voor nog maar de grens van NL te bereiken om toch maar tegen alle XC regels in terug te draaien om termiek te zoeken (en lokaal van een vliegveld te blijven). Toen was de mentale klik compleet en ging het naar "rondhangmodus met als enige doel in Weelde landen en niet in een veld". En ondertussen maar op de radio horen hoe fantastische het wel niet was in het Oosten, grote fout gemaakt dus. Nog even richting St Truiden toen een attent collega zwever me spotten op de flarm tracker... vanaf een schoolfeest. Dan maar nog even erboven goede dag gaan zeggen, de snelheid en afstandsdoel was toch lang weg. Op het einde nog even van de 1700m genieten (en van de pass). Nu volgend keer toch echt wel doel om die snelheid substantieel hoger terug te hebben. |
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:
Golf 2 actief, Brogel niet actief
IGC File gegevens:
Deze proef wissen uit de database Deze proef wijzigen Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... |