CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

01-05-2018 -- Bert VAN EYKEN -- 1225,0 punten

Database gegevens:

Datum: 01-05-2018 Type proef: VV
Toestel: Ventus/bT/cM/cT 17,6m Immatriculatie: OO-ZTO
Handicapfactor: 115 Klasse: Motor
Piloot: Bert VAN EYKEN Club: DAC
Afstand: 352.2 km Score: 1225,0 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Eigenlijk is er geen tijd om te zweefvliegen, 's morgens eerst Tuur gaan weg doen naar zijn meter, dan de startplaats nog gemaaid want het gras stond te hoog. Start om 12u onder de rand van een dikke plaat, met belachelijk veel wind in het gat. Zwakke thermiek en met momenten 55km/u wind op de indicator. Zonder al te veel drang naar km's windaf vertrokken en eens langs Koblenz gevlogen, daar was ik nog nooit gepasseerd en was het weer beter. Helaas maar toch een beetje verwacht nam de wind niet af in de loop van de dag, uiteindelijk net te ver oost gegaan, daar was niet aan te pikken en kwam telkens te laag windop. Weeral motor getrokken tussen 5 buizerds in een goeie bel maar ik vond het risico te hoog (ik heb een FES nodig) Daarna had het eerder wat weg van een expeditie omdat de kilometers toch verloren waren... uiteindelijk onder dikke platen moeten kruipen met zeer beperkte hoeveelheid fuel. (was niet volgetankt om het extra spannend te maken, stom van me)

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Via Niel wisten we bij DAC dat er iets op til was op KB, dus na T/O Bru Info opgeroepen, KB actief > vriendelijk toelating via 134.1 bekomen. Crossing Maastricht was ook 2x geen probleem en een paar keer Langen Radar opgeroepen voor zweefsectoren, vriendelijk maar ze konden niet geopend worden. Para zones's ook gecontaceerd, geen activiteiten. Verschillende zwevers in weien gezien trouwens, 1x vlak onder mij toen ik laag aanpikte aan Amöneburg en een Arcus vlak langs de centrale van Eschweiler, die moet gevloekt hebben...

Blog/fotos:
Igc-file: 2018-05-01-FLA-4CI-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 01-05-2018
Weerkaart: Weerkaart van 01-05-2018



IGC File gegevens:

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2018 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs