Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef
25-07-2019 -- Dries VAN GESTEL -- 1383,8 punten
Database gegevens:
Datum: |
25-07-2019 |
Type proef: |
VV |
Toestel: |
LS 6 |
Immatriculatie: |
D8505 |
Handicapfactor: |
111 |
Klasse: |
Open/Ren |
Piloot: |
Dries VAN GESTEL |
Club: |
KAC |
Afstand: |
384 km |
Score: |
1383,8 pt |
Vertrekpunt: |
LFNF (buitenland) |
Wedstrijd: |
NEE |
Motorzwever: |
NEE |
Copiloot: |
|
Status Proef: |
Gevalideerd |
IGC validatie |
ok |
Opmerkingen:  | EW Serienummer: | |
Zuidewind met een oost component en dat betekend dus dat zon en wind elkaar tegenwerken op de catalysator die de bergen zijn. Daarboven op net zoals in heel europa hoge temperaturen met warme nachten en dus latere starts. Bij de start ging het plateau best lekker, en na het aanschouwen van een grote akker/bos brand kreeg ik de ZHS op de flarm radar, 15km voor +300 hoger. Doel was om hen in te halen. En ook al wist ik dat ik met deze wind niks te zoeken had bij de serre de mondinier, toch me laten vangen in mijn "jacht". Gevolg 1350m aan de serre en dus weten dat je moet wachten tot de goede bel lost komt. Na wat geduld toch terug weg en dan hoog plafond boven de cheval blanch 3300m op dat uur van de dag al. Zo goed als recht naar chabrierre en daar kwam de ZHS ook aan, missie alsnog gelukt. Vervolg poging om naar het noorde te gaan west van de ecrin maar vind de goede bellen niet, en zou te veel in het park vliegen. Terug naar het zuiden, stukje val royal om dan te proberen noord te gaan over pas de la cavalle. Maar kletste eruit. Terug omhoog aiguilase met het idee om over col de vars te gaan, de tour was ondertussen daar weg. Zeer vaak pak ik daar de oost kant, vandaag om een of andere reden niet. En dat zou grote fout 2 zijn vandaag. De thermiek waar de arend/gier/ of wat was de grote vogel in hing, was niet top. Gevolg 2500-2600m aan de col, wat voor mij gevoel te laag is om door te gaan, dan maar rondje in de vallei. Terug hoogte aan tete du sigure. Local aan 3 eveche en met de 2 grote foute, latere start ging groot vliegen er toch niet in zitten. Nog eens op ene af parcour had gegaan maar meer zin om terug naar huis te vliegen, De +400, lage 500 dus maar gelaten voor wat het was. |
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:
Tour was al gepaseerd. Uit de pas de la cavalle gevallen
IGC File gegevens:
Deze proef wissen uit de database Deze proef wijzigen Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...
|