CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

04-08-2019 -- Dries VAN GESTEL -- 1800,4 punten

Database gegevens:

Datum: 04-08-2019 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 499.6 km Score: 1800,4 pt
Vertrekpunt: LFNF (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Gisteren gaven zo voor vandaag de mindere dag van de twee en gisteren ging het al niet zo lekker. Vandaag dus enigsinds met iets of wat terughoudendheid opgestaan. De meteo gaf nog steeds blauw de eerste 130km, maar eens aan de hoge bergen ging er een beetje Cu komnen. Het was dus zaak daar te geraken. Om 12u30 nog in de gite, geen wind en het leek nog stabiel. Om ~13u vertrokken en plateau rustig over. Via Beyne zo goed als direct naar coupe waar ik onder de kam aan kwam die gelukkig werkte en daarmee direct enkele bakken opgerold. Topje coupe werkte wel niet. Parcour ging ondanks de voorspelling maar matig, boren zat er niet in. Eens aan la blanche zei Gunther dat Guillaume het niet denderend deed (10min voor 50m klimmen). mmm wat ging ik met die informatie doen? Vermits dormillouse niet echt werkte toch maar beslist om terug te vliegen. Niet goed voor de snelheid maar ja. Terug via 3 eveche de oversteek naar Barcelonnette en in de verte zag je de Cu hangen. Een mooie wortel aan een stok. Eens bij St crepin dacht ik dat de buit binnen was, maar niks was minder waar. Ook andere op de radio kloegen dat het laag niet allemaal goed werkte. Waarschijnlijk mooie dikke inversie. Tete de puy ging niet, geen noot normaal doet Teta amont het wel. Niet vandaag. Van 2500 tot 2800 nog wel maar hoger.. Dus nog eens een omweg. Dan eindelijk aansluiting met de Cu en ging het plafont een heel stuk omhoog. Toch nog maar de Morienne ingedoken maar jammer genoeg was het al wat later door de lagere snelheid tot daar. Dat samen met het gedacht dat st crepin vallei laag niet ideaal was toch maar beslist om bij Albaron terug te draaien. Achteraf gezien te vroeg, maar ja dat is achteraf. Maar wat een zicht daar bij 4400m. Zicht op Mont Blanche, Italie in de smos, de wolken partijen van de convergentie echt wel de max. De terug weg ging nog best vlot en uiteindelijk toch nog de 500km (olc) van kunnen maken. Uitgaande van de baro hoogte zou je anders denken, maar ik vond het toch niet zo heel simpel vandaag.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Salon volgens bandje niet actief

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/rMxtqtCgBu7k3PNo6
Igc-file: 2019-08-04-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 04-08-2019
Weerkaart: Weerkaart van 04-08-2019



IGC File gegevens:

124 Logger interval groter dan limiet van 10 s

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2019 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs