CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

05-08-2019 -- Dries VAN GESTEL -- 1602,2 punten

Database gegevens:

Datum: 05-08-2019 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 444.6 km Score: 1602,2 pt
Vertrekpunt: LFNF (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Nog eens de vertrouwde methode: in de gite kijken op de tracker wanneer ze in puimasson vertrekken en beginnen met slepten in Vinon, dan naar het veld, rustig in piste vertrekken. Vandaag wat was het rond 13u30 gok ik. Plateau ging wel. Fijne bel samen met een tros roofvogels bij Puimasson. Die geven geen krimp en lijken de zweefvliegers volledig te accepteren in hun territorium. Rustig parcour af en deze keer wel zonder omweg over Col D'allos geraakt. Maar het begon in het noorden al goed zwart te zien en zoals voorspeld trok de wind hoe meer noord aan. Sommige hingen acther Plampinet maar ik vond het toch te donker te worden. Was me de kans op buitenlanden niet waard. Confluence op de Italie/Frankrijk grens gepakt, onder het dikke pak van de Grand Berard en aan de Morgon kant voelde ik plots iets golf achtig. Dit verlof nog geen golf gehad dus even poging gedaan. denk dat het soort van golf op wolk was. Echt werken deed het niet dus dan maar verder. Het werd donker dus maar besloten richting Vinon te vliegen. Zwemen was lang geleden. Tot aan Vinon zou iets van 260km zijn geweest en dus mezelf even de vraag gesteld kan ik er nog 300 van maken. Doen zag ik plots de confluence boven het plateau ontstaan. Motto was zolang ik niet moet draaien ga ik die nemen. leek dat je die heel lang kon nemen zonder te draaien. Enige belletje om connectie te vinden met de confluence uitgesloten betekenden het dus 2.5uur en een ~300km rechtdoor :). Dus het doel om 300 te halen werd uiteindelijk stuk boven de 400. Minder mooi dan in de bergen vliegen, maar gewoon rechtdoor het stijgen zoeken is ook eens fijn.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt"

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/rMxtqtCgBu7k3PNo6
Igc-file: 2019-08-05-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 05-08-2019
Weerkaart: Weerkaart van 05-08-2019



IGC File gegevens:

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2019 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs