CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

16-08-2019 -- Elke VAN HOEYMISSEN -- 312,9 punten

Database gegevens:

Datum: 16-08-2019 Type proef: VV
Toestel: Discus/bM/bT Immatriculatie: D-KBEW
Handicapfactor: 107 Klasse: Motor
Piloot: Elke VAN HOEYMISSEN Club: KAC
Afstand: 83.7 km Score: 312,9 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Mooie afsluiter uiteindelijk na een bewogen laatste vliegdag. 1e start vd dag ging niet zoals verhoop: het begon al toen ik een groot vies, insect opmerkte in de cockpit, net toen de sleper volle gas gaf en de start was ingezet. Vervolgens al op de runway zelf een bel die loskwam of zo en mij enkele meters omhoog duwde en ook net over de bomen ondervonden we extreem zware turbulenties (ik dacht écht even dat ik de Ubaye zou ingaan). Te vroeg losgetrokken nadien, een LX die even een fractie van een seconde uitviel (dus geen e-vario meer) en dat alles samen deed mij besluiten dat 't genoeg geweest was (theorie vd gatenkaas indachtig) en ik maar beter gewoon veilig kon gaan landen. Met een rotgevoel uitgestapt, schrik opgedaan en helemaal van de kaart zat ik daar. Gelukkig meteen even Herman aan de lijn gehad die mij wat wist te kalmeren en aan wie ik mijn verhaal kwijt kon. Ook Jean Philippe polste vanuit de lucht via de radio meteen wat er gebeurd was en moedigde me aan om toch nog een start te nemen, maar ik durfde in eerste instantie niet meteen. Gelukkig werd ik vervolgens heel goed opgevangen door heel wat mensen op 't vliegveld, ik vertelde wat er gebeurd was, hoe bang ik in de start was geweest, enz...en allemaal stelden ze me gerust dat ik er heel goed aan gedaan had om in die omstandigheden gewoon terug te komen landen. Namiddagje geholpen met kabels aanhaken en tiplopen, het allemaal wat laten bezinken, nog iets gegeten en met heel wat aanmoediging en steun van Hans en anderen uiteindelijk dan toch terug het vertrouwen gewonnen om solo nog een start te nemen met mijn discus. Ook JP had vanuit de lucht gebeld en laten weten dat ik zeker nog een startje moest nemen vandaag zodat ik deze minder goede ervaring vlug achter mij kon laten. Met een dikke duim van Hans vertrok ik met een klein hartje weer achter de sleper, de tips van de sleeppiloot indachtig (die was me immers ook komen opzoeken om te horen wat er was mislopen vermits ik zo snel weer geland was en had me nog wat tips gegeven ivm de sleep). Gelukkig ging het deze keer wél goed, kon ik vlot aanpikken (voor 't eerst ook aan de zuidkant eens vd sleper gegaan) en heb ik nog een fijne, laatste 2u durende vlucht kunnen maken waarbij ik afscheid kon nemen van de vallei van Barcelonnette. Nog eens naar Lac Serre Poncon gaan kijken, 't Parcours stukje gedaan, Pain de Sucre, Chapeau de Gendarme, Montagne des Alpes, Tête de Siguret, Grand Berard en Seolane gaan groeten en tot slot ook alweer een prima landing gemaakt, alwaar Hans mij zelfs stond op te wachten om te horen hoe 't geweest was en of ik een fijne vlucht had kunnen maken als afsluiter. Ontroerend om te zien hoe zowat elke piloot en iedereen op de grond in Barcelonnette zo meegeleefd had met mij die dag en me zo aangemoedigd en gesteund had om toch die 2e start te durven doen. Niet alleen ikzelf, maar iedereen was ongelooflijk blij dat ik mijn zweefvliegvakantie dan toch had kunnen afsluiten met een mooie vlucht en een glimlach (ipv een traan zoals na die 1e vlucht). Als kers op de taart was er die avond dan ook het fameuze 'concours de pâtes' waar we met ons 'wonderwomen' team mooi 2e eindigden en Marcus met zijn gitaar en geïmproviseerde zweefvliegblues voor de perfecte afsluiter zorgde. Fantastische zweefvliegvakantie achter de rug in het gezelschap van geweldig lieve mensen! Het is zoals we zeiden, Barcelonnette dat is geen zweefvliegclub, dat is een zweefvliegfamilie! Iedereen aanvaardt, steunt en helpt elkaar naar een hoger niveau op een manier die voor mij ongezien is. Ik kan me geen betere leeromgeving en zweefvliegclub voorstellen! Het aftellen naar de paasvakantie is alvast begonnen...

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2019-08-16-FIL-8P2-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 16-08-2019
Weerkaart: Weerkaart van 16-08-2019



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2019 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs