CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

20-04-2019 -- Bert VAN EYKEN -- 1150,3 punten

Database gegevens:

Datum: 20-04-2019 Type proef: VV
Toestel: Ventus/bT/cM/cT 17,6m Immatriculatie: OO-ZTO
Handicapfactor: 115 Klasse: Motor
Piloot: Bert VAN EYKEN Club: DAC
Afstand: 330.7 km Score: 1150,3 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Jammer dat de wind alles kapot blies op het einde, van St Truiden tot Dinant zat een slechte zone. Inversie een stuk lager en precies een venturi. De oversteek was behoorlijk marginaal, aangepikt aan de windmolens van Sovet in een chaotische bel, achter Custinne waren de eerste CU en daar was het merkelijk beter. Het leek een relatief smalle strook, de windmolens in Frankrijk stonden meer ZO gericht. Er was deze keer wel wat volk aan het genieten van die mooie lijntje. De weg terug was uitglijden naar niks en boven Goetsenhoven de motor gestart.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Apart verhaal luchtruim. Wou wat langer hoog blijven bij het uitglijden en vroeg toelating aan Bru Info maar die zei dat dat niet nodig was want ik vloog in uncontrolled airspace. Goed, dan maar harder geduwd om aan FL50 te geraken en eens ruim eronder transponder uit, ik had ook niet de intentie om nog ergens door te vliegen. Toen ik in glijbereik Tienen was vroeg ik freq. change naar EBTN, beetje stress en moest dringend transponder weer opzetten en Luik App contacteren. Daar had ik de indruk dat men wat uit de lucht viel maar kreeg ongeveer volgende bemerking: "it is always nice to have you on my screen when you're close to my airspace". In dat CTR-gat ben je altijd close natuurlijk en vorige keren ben ik altijd vriendelijk gedumpt door Luik als ik op de randen vloog, dus sja ik weet het niet meer.

Blog/fotos:
Igc-file: 2019-04-20-FLA-4CI-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 20-04-2019
Weerkaart: Weerkaart van 20-04-2019



IGC File gegevens:

128 GPS datum format niet standaard
306 Te kort been: start punt gecorrigeerd

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2019 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs