CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

24-05-2019 -- Dries VAN GESTEL -- 851,9 punten

Database gegevens:

Datum: 24-05-2019 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 236.4 km Score: 851,9 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Je zou kunnen zeggen "gegokt en verloren", als het zou gaan over topweer en zo veel mogelijk kilometers vliegen. Maar gelukktig heeft zweefvliegen ook andere facetten. Zoals wel meer gaven de voorspelling goed tot zeer goed weer op vrijdag (tot donderdag avond). Werkagenda leeg gemaakt en met veel volk op het BK iets minder traditionele startplaats gezocht en gevonden in Diest. 's morgens niet enkel ik wat laat op schema maar ook het goede weer en de parachutisten in Schaffen. Gepland was dat ze gingen stoppen om 12u maar het duurde tot iets na 14u (dat we aan zweefactiviteiten konden beginnen), terwijl het beste weer van de dag passerde. Maar geen nood, lekker wat keuvelen (en helpen bij een remorque herstelling). Rond 14u45 opgelierd door de voorzittter himself! Mooie geste want bij gebrek aan lierman op dat moment kon hij zelf de lucht nog niet in. Om een of andere reden geraakt ik niet in mijn ritme. Er zaten wel goede bellen maar de blauwe banden met cirrus vertrouwde ik niet helemaal. Achter Oss stopte de Cu en bekroop me het gevoel "wat als ik hier buitenland", nefast voor de vliegmoraal. Rustig terug gevlogen en nog wat geholpen bij de DAC initiatievluchten die bezich waren. Om tenslotte gezellig met zijn alle te eindigen met fritten. Een fijne relaxe vliegdag die de andere facetten dan max kilometers maximaal belichte. Merci DAC en in het bijzonder voorzitter Bert.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000 hele vlucht. Contact brogel approach voor crossing TMA, initieel 2500ft later 4500 ft. Contact dutch mill gilze closed, bij terugkomt contact brussels info G1 militaire niet meer actief.

Blog/fotos:
Igc-file: 2019-05-24-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 24-05-2019
Weerkaart: Weerkaart van 24-05-2019



IGC File gegevens:

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2019 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs