CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef10-04-2024 -- Dirk ROGGEMAN -- 873,9 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 10/04/2024
Piloot: D ROGGEMAN
Zweefvliegtuig: D-KIIR
Toestel type: ASH 26E Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 74w
Logger file: 2024-04-10-LXV-74W-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:11:53
Duurvlucht : 04:06:46
Vrije vlucht : 260.0 km
Fasttrack : 79.3 kmh
Driehoek : 125.1 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBGG Geraardsbergen BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°45.436'N 3°51.924'E
tijd: 11:15:14 UTC
alti: -116 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°45.423'N 3°51.795'E = 261° 0.2 km van vertrek
tijd: 11:20:21 UTC
alti: 636 m
Landingspunt
pos.: 50°45.335'N 3°51.837'E = 209° 0.2 km van vertrek
tijd: 15:27:07 UTC
alti: -116 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 04:11:53
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 4.9 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°46.170'N 3°53.209'E @ 11:29:14 UTC, 1017 m
punt 1: 50°35.924'N 3°34.140'E @ 12:00:55 UTC, 1008 m
punt 2: 50°25.165'N 3°35.886'E @ 12:20:05 UTC, 1092 m
punt 3: 49°56.939'N 3°04.813'E @ 13:25:07 UTC, 1055 m
punt 4: 50°35.322'N 3°38.251'E @ 14:30:17 UTC, 1236 m
punt 5: 50°49.359'N 3°25.688'E @ 14:53:28 UTC, 1161 m
Finish: 50°45.524'N 3°54.891'E @ 15:11:46 UTC, 429 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 29.4 km 230° @ 55.7 km/h
been 2: 20.1 km 174° @ 62.8 km/h
been 3: 64.1 km 215° @ 59.1 km/h
been 4: 81.5 km 29° @ 75.0 km/h
been 5: 29.9 km 331° @ 77.5 km/h
been 6: 35.0 km 102° @ 114.9 km/h
Afgelegde afstand: 260.0 km
Duur: 03:42:32
Gemiddelde snelheid: 70.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.5 km
Starthoogte: 636.0 m
Finishhoogte: 429.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 207 m
Totale score afstand: 260.0 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°02.889'N 3°09.370'E = 213° 93.6 km van vertrek
tijd: 13:11:35 UTC
alti: 989 m
Finishpunt
pos.: 50°45.631'N 3°54.769'E = 84° 3.4 km van vertrek
tijd: 15:11:36 UTC
alti: 446 m
Grootste afstand in 2 uur: 158.6 km
Beste snelheid in 2 uur: 79.3 km/h
Hoogteverlies: 543 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 306.0 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: 1GERA 50°45.150'N 3°51.950'E
punt 1: 10LEU 50°36.320'N 3°36.980'E 24.1 km 227°
punt 2: 4DENA_ST 50°20.667'N 3°30.000'E 30.2 km 196°
punt 3: 40AMI 49°29.630'N 3°53.700'E 98.8 km 163°
punt 4: 4DENA_ST 50°20.667'N 3°30.000'E 98.8 km 344°
punt 5: 10LEU 50°36.320'N 3°36.980'E 30.2 km 16°
finish: 1GERA 50°45.150'N 3°51.950'E 24.1 km 47°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: 1GERA @ 11:30:42 UTC, 930 m
punt 1: 10LEU @ 11:59:51 UTC, 981 m : 24.1 km 49.5 km/h
punt 2: 4DENA_ST @ 12:27:01 UTC, 844 m : 30.2 km 66.6 km/h
punt 3: 40AMI niet gerond
afbreekpunt: 49°57.233'N 3°05.408'E @ 13:27:23 UTC, 1255 m : 21.4 km 21.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 75.6 km
Duur van de proef: 01:56:41
Gemiddelde snelheid: 38.9 km/h
Start hoogte: 636 m
Hoogte passeren start: 930 m
Hoogte aan break-punt: 1255 m
Hoogteverlies over proef: -619 m
Totale score afstand: 75.6 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 46.5 km
Been 1: 35.0 km
Been 2: 43.5 km
Totaal: 125.1 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:20:21 UTC
einde: 15:27:07 UTC
duur: 04:06:46
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 487 m @ 11:39:39 UTC
hoog punt: 1296 m @ 13:46:36 UTC
hoogtewinst: 809 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:27:23 bearing 223.7°
Tweede punt: 14:53:42 bearing 263.9°
Totale hoek: 40.2°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3081
| |||||||||||||||||||||