CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef14-04-2024 -- Bart LEYSEN -- 925,9 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 14/04/2024
Piloot: BART LEYSEN
Zweefvliegtuig: D-4115
Toestel type: VENTUS 2A Klasse: 15-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: a47
Logger file: 2024-04-14-LXV-A47-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:13:30
Duurvlucht : 04:12:49
Vrije vlucht : 266.2 km
Fasttrack : 94.6 kmh
Driehoek : 248.2 km
Hoogtewinst : 1157.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBWE Weelde BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°23.874'N 4°58.242'E
tijd: 11:40:23 UTC
alti: -65 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°23.684'N 4°57.431'E = 249° 1.0 km van vertrek
tijd: 11:41:04 UTC
alti: 485 m
Landingspunt
pos.: 51°23.947'N 4°58.616'E = 73° 0.5 km van vertrek
tijd: 15:53:53 UTC
alti: -45 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 04:13:30
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°29.865'N 4°45.877'E @ 11:59:01 UTC, 751 m
punt 1: 51°09.832'N 5°23.102'E @ 12:40:03 UTC, 1265 m
punt 2: 50°57.001'N 5°28.384'E @ 12:54:42 UTC, 970 m
punt 3: 51°18.987'N 5°56.285'E @ 13:24:06 UTC, 1021 m
punt 4: 51°21.927'N 6°12.927'E @ 13:38:39 UTC, 1460 m
punt 5: 51°15.152'N 4°59.824'E @ 14:53:32 UTC, 952 m
Finish: 51°28.119'N 4°50.235'E @ 15:39:03 UTC, 814 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 57.0 km 130° @ 83.4 km/h
been 2: 24.6 km 165° @ 100.7 km/h
been 3: 52.2 km 38° @ 106.5 km/h
been 4: 20.1 km 74° @ 82.8 km/h
been 5: 85.9 km 262° @ 68.8 km/h
been 6: 26.5 km 335° @ 34.9 km/h
Afgelegde afstand: 266.2 km
Duur: 03:40:02
Gemiddelde snelheid: 72.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 18.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 12.2 km
Starthoogte: 340.0 m
Finishhoogte: 814.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -474 m
Totale score afstand: 266.2 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°22.240'N 4°57.090'E = 204° 3.3 km van vertrek
tijd: 11:47:06 UTC
alti: 899 m
Finishpunt
pos.: 51°21.249'N 5°59.020'E = 94° 70.7 km van vertrek
tijd: 13:47:06 UTC
alti: 982 m
Grootste afstand in 2 uur: 189.2 km
Beste snelheid in 2 uur: 94.6 km/h
Hoogteverlies: -83 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 305.5 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: LOMMEL TESTBAAN 51°11.570'N 5°19.330'E
punt 1: HOOGSTRATEN 51°24.120'N 4°45.750'E 45.4 km 301°
punt 2: GELLIK BRUG 50°52.700'N 5°36.560'E 83.1 km 134°
punt 3: STRAMPROY 51°11.414'N 5°43.177'E 35.6 km 12°
punt 4: GELDEREN 51°30.830'N 6°19.120'E 55.1 km 49°
punt 5: WEERT BRUG 51°14.950'N 5°40.950'E 53.2 km 237°
finish: KEIHEUVEL 51°10.852'N 5°13.245'E 33.1 km 257°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: LOMMEL TESTBAAN @ 13:21:47 UTC, 1195 m
punt 1: HOOGSTRATEN niet gerond
afbreekpunt: 51°23.925'N 4°52.498'E @ 15:09:59 UTC, 573 m : 37.6 km 20.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 37.6 km
Duur van de proef: 01:48:12
Gemiddelde snelheid: 20.9 km/h
Start hoogte: 340 m
Hoogte passeren start: 1195 m
Hoogte aan break-punt: 573 m
Hoogteverlies over proef: -233 m
Totale score afstand: 37.6 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 77.4 km
Been 1: 69.5 km
Been 2: 101.3 km
Totaal: 248.2 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:41:04 UTC
einde: 15:53:53 UTC
duur: 04:12:49
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 340 m @ 11:42:44 UTC
hoog punt: 1497 m @ 14:43:06 UTC
hoogtewinst: 1157 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:58:58 bearing 16.3°
Tweede punt: 12:54:45 bearing 85.2°
Totale hoek: 68.9°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4394
| |||||||||||||||||||||