CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef29-04-2024 -- Dirk ROGGEMAN -- 458,7 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 29/04/2024
Piloot: D ROGGEMAN
Zweefvliegtuig: D-KIIR
Toestel type: ASH 26E Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 74w
Logger file: 2024-04-29-LXV-74W-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 489
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:04:07
Duurvlucht : 03:24:49
Vrije vlucht : 139.9 km
Fasttrack : 59.1 kmh
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBGG Geraardsbergen BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°45.426'N 3°51.920'E
tijd: 10:14:00 UTC
alti: -27 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°44.642'N 3°48.832'E = 248° 3.9 km van vertrek
tijd: 10:18:56 UTC
alti: 706 m
Landingspunt
pos.: 50°45.349'N 3°51.845'E = 212° 0.2 km van vertrek
tijd: 14:18:07 UTC
alti: -19 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 04:04:07
Motorgebruik
aantal keren: 3
totale motortijd: 13.0 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 50°45.346'N 3°40.010'E @ 10:32:54 UTC, 739 m
punt 1: 50°28.789'N 3°36.144'E @ 11:52:11 UTC, 678 m
punt 2: 50°39.443'N 3°33.243'E @ 12:13:35 UTC, 917 m
punt 3: 50°50.493'N 3°15.414'E @ 12:39:02 UTC, 858 m
punt 4: 51°00.463'N 3°08.426'E @ 12:54:57 UTC, 1310 m
Finish: 50°43.986'N 3°29.535'E @ 13:32:36 UTC, 722 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 31.0 km 188° @ 23.5 km/h
been 2: 20.0 km 350° @ 56.2 km/h
been 3: 29.3 km 315° @ 69.1 km/h
been 4: 20.2 km 336° @ 76.2 km/h
been 5: 39.3 km 141° @ 62.7 km/h
Afgelegde afstand: 139.9 km
Duur: 02:59:42
Gemiddelde snelheid: 46.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 14.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 26.5 km
Starthoogte: 664.0 m
Finishhoogte: 722.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -58 m
Totale score afstand: 139.9 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°30.648'N 3°35.255'E = 216° 33.7 km van vertrek
tijd: 11:49:38 UTC
alti: 780 m
Finishpunt
pos.: 50°45.901'N 3°25.774'E = 272° 30.8 km van vertrek
tijd: 13:49:39 UTC
alti: 603 m
Grootste afstand in 2 uur: 118.2 km
Beste snelheid in 2 uur: 59.1 km/h
Hoogteverlies: 177 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 299.6 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: 10ST_BRAK 50°47.733'N 3°40.700'E
punt 1: 40LAO 49°33.910'N 3°39.460'E 136.9 km 181°
punt 2: 10RUI 50°47.020'N 3°29.430'E 136.1 km 355°
finish: 1GERA 50°45.150'N 3°51.950'E 26.7 km 97°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 0.0 km
Duur van de proef: 00:00:00
Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h
Start hoogte: 0 m
Hoogte passeren start: 706 m
Hoogte aan break-punt: 0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand: 0.0 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:31:48 UTC
einde: 13:56:37 UTC
duur: 03:24:49
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 415 m @ 11:35:53 UTC
hoog punt: 1320 m @ 12:55:51 UTC
hoogtewinst: 905 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:52:15 bearing 233.3°
Tweede punt: 12:54:51 bearing 277.7°
Totale hoek: 44.4°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 1959
| |||||||||||||||||||||