CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef05-05-2024 -- Frank SCHOETERS -- 867,9 punten
127 Geen ENL signaal, scoring geforceerd Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 05/05/2024
Piloot: FRANK SCHOETERS
Zweefvliegtuig: OO-YQR
Toestel type: ASTIR CS Klasse: CLUB
Logger type: Flarm s/n: r18
Logger file: 2024-05-05-FLA-R18-01.IGC
Motor detectie: Geen
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:00:32
Duurvlucht : 03:57:44
Vrije vlucht : 208.3 km
Fasttrack : 56.6 kmh
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZW Zwartberg BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°01.011'N 5°31.695'E
tijd: 11:04:06 UTC
alti: 123 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°01.011'N 5°31.695'E = -nan° 0.0 km van vertrek
tijd: 11:04:06 UTC
alti: 123 m
Landingspunt
pos.: 51°00.833'N 5°31.556'E = 206° 0.4 km van vertrek
tijd: 15:04:38 UTC
alti: 138 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 04:00:32
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°00.844'N 5°31.897'E @ 11:12:54 UTC, 1087 m
punt 1: 50°48.817'N 5°11.002'E @ 11:57:02 UTC, 991 m
punt 2: 51°08.856'N 5°44.713'E @ 12:37:42 UTC, 940 m
punt 3: 50°51.351'N 5°14.872'E @ 14:01:10 UTC, 1054 m
punt 4: 50°59.813'N 5°32.652'E @ 14:25:06 UTC, 1473 m
punt 5: 51°09.005'N 5°44.619'E @ 14:41:54 UTC, 1262 m
Finish: 50°58.928'N 5°30.135'E @ 14:58:58 UTC, 531 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 33.1 km 228° @ 45.0 km/h
been 2: 54.2 km 46° @ 80.0 km/h
been 3: 47.7 km 227° @ 34.3 km/h
been 4: 26.1 km 53° @ 65.4 km/h
been 5: 22.0 km 39° @ 78.7 km/h
been 6: 25.2 km 222° @ 88.6 km/h
Afgelegde afstand: 208.3 km
Duur: 03:46:04
Gemiddelde snelheid: 55.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 4.3 km
Starthoogte: 702.0 m
Finishhoogte: 531.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 171 m
Totale score afstand: 208.3 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°00.347'N 5°32.563'E = 141° 1.6 km van vertrek
tijd: 11:12:18 UTC
alti: 1095 m
Finishpunt
pos.: 50°59.008'N 5°30.348'E = 203° 4.0 km van vertrek
tijd: 13:12:18 UTC
alti: 928 m
Grootste afstand in 2 uur: 113.3 km
Beste snelheid in 2 uur: 56.6 km/h
Hoogteverlies: 167 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 82.9 km GELDIG
vertrek: GENK/ZWA 51°00.900'N 5°31.566'E
start: GENK/ZWA 51°00.900'N 5°31.566'E
punt 1: OPOETERN 51°04.150'N 5°39.300'E 10.9 km 56°
punt 2: RONDN750 50°57.983'N 5°31.266'E 14.8 km 219°
punt 3: NEEROETR 51°05.416'N 5°42.266'E 18.9 km 43°
punt 4: HASSELT/ 50°58.200'N 5°22.500'E 26.7 km 240°
finish: GENK/ZWA 51°00.900'N 5°31.566'E 11.7 km 65°
landing: GENK/ZWA 51°00.900'N 5°31.566'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: GENK/ZWA @ 12:21:30 UTC, 1159 m
punt 1: OPOETERN @ 12:44:26 UTC, 834 m : 10.9 km 28.4 km/h
punt 2: RONDN750 @ 13:50:50 UTC, 1246 m : 14.8 km 13.4 km/h
punt 3: NEEROETR @ 14:41:50 UTC, 1216 m : 18.9 km 22.2 km/h
punt 4: HASSELT/ niet gerond
afbreekpunt: 50°59.418'N 5°29.485'E @ 14:57:50 UTC, 593 m : 18.2 km 68.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 62.7 km
Duur van de proef: 02:36:20
Gemiddelde snelheid: 24.1 km/h
Start hoogte: 702 m
Hoogte passeren start: 1159 m
Hoogte aan break-punt: 593 m
Hoogteverlies over proef: 109 m
Totale score afstand: 62.7 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:06:54 UTC
einde: 15:04:38 UTC
duur: 03:57:44
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 702 m @ 11:08:06 UTC
hoog punt: 1595 m @ 14:24:34 UTC
hoogtewinst: 893 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:57:10 bearing 101.1°
Tweede punt: 14:41:58 bearing 72.0°
Totale hoek: -29.0°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Geen ENL signaal, scoring geforceerd
Rekentijd 2564
| |||||||||||||||||||||