CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef11-05-2024 -- Jan DE ROO -- 846,5 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 11/05/2024
Piloot: JAN DE ROO
Zweefvliegtuig: D-KSCC
Toestel type: DISCUS 2C Klasse: 18-METER
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 4id
Logger file: 2024-05-11-NAV-4ID-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:39:20
Duurvlucht : 03:35:09
Vrije vlucht : 210.8 km
Fasttrack : 75.4 kmh
Driehoek : 169.7 km
Hoogtewinst : 1114.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBWE Weelde BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°23.592'N 4°57.077'E
tijd: 11:41:54 UTC
alti: -37 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°23.804'N 4°57.998'E = 70° 1.1 km van vertrek
tijd: 11:42:40 UTC
alti: 472 m
Landingspunt
pos.: 51°23.489'N 4°56.739'E = 244° 0.4 km van vertrek
tijd: 15:21:14 UTC
alti: -21 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 03:39:20
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 1.6 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°24.354'N 4°59.590'E @ 11:46:29 UTC, 538 m
punt 1: 51°22.763'N 4°35.612'E @ 12:43:03 UTC, 1355 m
punt 2: 51°10.744'N 5°18.501'E @ 13:37:39 UTC, 1402 m
punt 3: 51°19.887'N 5°45.929'E @ 14:08:42 UTC, 1259 m
punt 4: 51°11.997'N 5°26.375'E @ 14:27:20 UTC, 1181 m
punt 5: 51°03.730'N 5°15.317'E @ 14:46:52 UTC, 1070 m
Finish: 51°21.914'N 4°49.796'E @ 15:14:07 UTC, 572 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 28.0 km 264° @ 29.7 km/h
been 2: 54.6 km 114° @ 60.0 km/h
been 3: 36.1 km 62° @ 69.8 km/h
been 4: 27.0 km 237° @ 87.1 km/h
been 5: 20.0 km 220° @ 61.5 km/h
been 6: 44.9 km 319° @ 99.0 km/h
Afgelegde afstand: 210.8 km
Duur: 03:27:38
Gemiddelde snelheid: 60.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 9.0 km
Starthoogte: 541.0 m
Finishhoogte: 572.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -31 m
Totale score afstand: 210.8 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°11.518'N 5°07.908'E = 151° 25.7 km van vertrek
tijd: 13:18:19 UTC
alti: 881 m
Finishpunt
pos.: 51°23.846'N 4°57.938'E = 65° 1.1 km van vertrek
tijd: 15:18:19 UTC
alti: 242 m
Grootste afstand in 2 uur: 150.7 km
Beste snelheid in 2 uur: 75.4 km/h
Hoogteverlies: 639 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 250.2 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E
punt 1: WUUSTWEZEL 51°23.320'N 4°35.900'E 21.3 km 272°
punt 2: WAUBERG 51°05.007'N 5°27.355'E 68.8 km 119°
punt 3: BERINGE NL 51°20.350'N 5°56.570'E 44.4 km 50°
punt 4: VOORT 51°02.121'N 5°19.540'E 54.8 km 232°
punt 5: MERKSPLAS KOLONIE 51°21.344'N 4°49.656'E 49.8 km 316°
finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 11.0 km 63°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: WEELDE 07 @ 12:28:36 UTC, 1115 m
punt 1: WUUSTWEZEL niet gerond
afbreekpunt: 51°22.812'N 4°35.646'E @ 12:43:07 UTC, 1334 m : 20.3 km 84.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 20.3 km
Duur van de proef: 00:14:31
Gemiddelde snelheid: 84.0 km/h
Start hoogte: 534 m
Hoogte passeren start: 1115 m
Hoogte aan break-punt: 1334 m
Hoogteverlies over proef: -800 m
Totale score afstand: 20.3 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 73.9 km
Been 1: 47.5 km
Been 2: 48.3 km
Totaal: 169.7 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:46:05 UTC
einde: 15:21:14 UTC
duur: 03:35:09
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 534 m @ 11:46:41 UTC
hoog punt: 1648 m @ 13:33:49 UTC
hoogtewinst: 1114 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:43:03 bearing 8.1°
Tweede punt: 14:46:53 bearing 71.4°
Totale hoek: 63.3°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3685
| |||||||||||||||||||||