CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef11-05-2024 -- Bart LEYSEN -- 795,8 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 11/05/2024
Piloot: BART LEYSEN
Zweefvliegtuig: D-4115
Toestel type: VENTUS 2A Klasse: 15-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: a47
Logger file: 2024-05-11-LXV-A47-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:31:56
Duurvlucht : 04:27:41
Vrije vlucht : 228.8 km
Fasttrack : 88.1 kmh
Driehoek : 179.7 km
Hoogtewinst : 1105.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBWE Weelde BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°23.591'N 4°57.180'E
tijd: 10:35:20 UTC
alti: -53 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°23.140'N 4°59.711'E = 106° 3.0 km van vertrek
tijd: 10:39:35 UTC
alti: 609 m
Landingspunt
pos.: 51°23.553'N 4°57.048'E = 245° 0.2 km van vertrek
tijd: 15:07:16 UTC
alti: -37 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 04:31:56
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°25.278'N 5°00.420'E @ 11:35:16 UTC, 667 m
punt 1: 51°22.109'N 4°31.801'E @ 12:49:54 UTC, 1376 m
punt 2: 51°09.539'N 5°14.475'E @ 13:34:26 UTC, 1316 m
punt 3: 51°18.988'N 5°50.114'E @ 14:06:21 UTC, 1107 m
punt 4: 51°03.281'N 5°14.998'E @ 14:35:41 UTC, 868 m
punt 5: 51°15.721'N 5°06.780'E @ 14:54:35 UTC, 874 m
Finish: 51°22.587'N 4°53.452'E @ 15:02:59 UTC, 374 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 33.7 km 260° @ 27.1 km/h
been 2: 54.8 km 115° @ 73.9 km/h
been 3: 45.0 km 67° @ 84.7 km/h
been 4: 50.2 km 235° @ 102.7 km/h
been 5: 25.0 km 338° @ 79.3 km/h
been 6: 20.0 km 310° @ 143.2 km/h
Afgelegde afstand: 228.8 km
Duur: 03:27:43
Gemiddelde snelheid: 66.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 4.7 km
Starthoogte: 333.0 m
Finishhoogte: 374.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -41 m
Totale score afstand: 228.8 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°17.692'N 4°50.866'E = 214° 13.2 km van vertrek
tijd: 13:10:49 UTC
alti: 1141 m
Finishpunt
pos.: 51°23.553'N 4°57.048'E = 245° 0.2 km van vertrek
tijd: 15:07:16 UTC
alti: -37 m
Grootste afstand in 2 uur: 176.2 km
Beste snelheid in 2 uur: 88.1 km/h
Hoogteverlies: 1178 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 495.4 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E
punt 1: ZUTENDAAL KERK 50°55.900'N 5°34.400'E 68.5 km 137°
punt 2: RIJSBERGEN 51°31.005'N 4°41.508'E 89.6 km 317°
punt 3: ZUTENDAAL KERK 50°55.900'N 5°34.400'E 89.6 km 136°
punt 4: RIJSBERGEN 51°31.005'N 4°41.508'E 89.6 km 317°
punt 5: ZUTENDAAL KERK 50°55.900'N 5°34.400'E 89.6 km 136°
finish: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E 68.5 km 317°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: WEELDE 07 @ 12:37:30 UTC, 954 m
punt 1: ZUTENDAAL KERK niet gerond
afbreekpunt: 51°07.672'N 5°28.896'E @ 14:24:21 UTC, 902 m : 45.7 km 25.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 45.7 km
Duur van de proef: 01:46:51
Gemiddelde snelheid: 25.7 km/h
Start hoogte: 333 m
Hoogte passeren start: 954 m
Hoogte aan break-punt: 902 m
Hoogteverlies over proef: -569 m
Totale score afstand: 45.7 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 78.9 km
Been 1: 50.3 km
Been 2: 50.5 km
Totaal: 179.7 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:39:35 UTC
einde: 15:07:16 UTC
duur: 04:27:41
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 333 m @ 11:04:16 UTC
hoog punt: 1438 m @ 13:31:07 UTC
hoogtewinst: 1105 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:49:54 bearing 3.5°
Tweede punt: 14:35:35 bearing 72.1°
Totale hoek: 68.6°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3351
| |||||||||||||||||||||