CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef14-05-2024 -- Tom CONINGS -- 1199,1 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 14/05/2024
Piloot: TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-7940
Toestel type: LS 8 Klasse: STANDARD
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 8i2
Logger file: 2024-05-14-LXV-8I2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:03:29
Duurvlucht : 03:59:24
Vrije vlucht : 273.7 km
Fasttrack : 111.8 kmh
Opgegeven proef: 259.0 km
Driehoek : 188.1 km
Hoogtewinst : 1607.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EHZZ Terlet BeNeLux: NEE
Vertrekpunt
pos.: 52°03.941'N 5°55.536'E
tijd: 10:33:49 UTC
alti: 143 m
Ontkoppelpunt
pos.: 52°03.348'N 5°58.688'E = 107° 3.8 km van vertrek
tijd: 10:37:54 UTC
alti: 677 m
Landingspunt
pos.: 52°03.663'N 5°55.495'E = 185° 0.5 km van vertrek
tijd: 14:37:18 UTC
alti: 152 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 04:03:29
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 52°05.364'N 5°53.275'E @ 11:23:30 UTC, 1429 m
punt 1: 51°58.387'N 6°06.669'E @ 12:09:50 UTC, 1189 m
punt 2: 51°50.024'N 6°51.207'E @ 12:49:55 UTC, 1824 m
punt 3: 52°14.274'N 7°04.612'E @ 13:14:10 UTC, 1779 m
punt 4: 51°46.887'N 7°16.886'E @ 13:53:13 UTC, 1204 m
punt 5: 51°52.846'N 6°39.299'E @ 14:17:47 UTC, 1344 m
Finish: 52°04.354'N 5°54.605'E @ 14:36:14 UTC, 350 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 20.1 km 130° @ 26.0 km/h
been 2: 53.4 km 107° @ 79.9 km/h
been 3: 47.5 km 19° @ 117.6 km/h
been 4: 52.7 km 164° @ 81.0 km/h
been 5: 44.6 km 285° @ 108.9 km/h
been 6: 55.5 km 293° @ 180.3 km/h
Afgelegde afstand: 273.7 km
Duur: 03:12:44
Gemiddelde snelheid: 85.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.3 km
Starthoogte: 465.0 m
Finishhoogte: 350.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 115 m
Totale score afstand: 273.7 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°52.967'N 6°31.343'E = 116° 45.8 km van vertrek
tijd: 12:36:02 UTC
alti: 1576 m
Finishpunt
pos.: 52°04.498'N 5°54.891'E = 325° 1.3 km van vertrek
tijd: 14:36:02 UTC
alti: 360 m
Grootste afstand in 2 uur: 223.5 km
Beste snelheid in 2 uur: 111.8 km/h
Hoogteverlies: 1216 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 262.0 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: TLSP-B 51°60.000'N 5°60.000'E
punt 1: BORKEN-SOUTH 51°49.800'N 6°51.000'E 61.5 km 108°
punt 2: TWRPSE 52°14.400'N 7°04.400'E 48.1 km 18°
punt 3: BORKENBERGE 51°46.717'N 7°17.117'E 53.4 km 164°
finish: TERLET GLD 52°03.717'N 5°55.183'E 99.1 km 289°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: TLSP-B @ 12:04:52 UTC, 1546 m
punt 1: BORKEN-SOUTH @ 12:49:52 UTC, 1823 m : 61.0 km 81.3 km/h
punt 2: TWRPSE @ 13:14:14 UTC, 1775 m : 47.1 km 116.0 km/h
punt 3: BORKENBERGE @ 13:53:12 UTC, 1204 m : 52.4 km 80.6 km/h
finish: TERLET GLD @ 14:36:12 UTC, 355 m : 98.6 km 137.6 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 259.0 km
Duur van de proef: 02:31:20
Gemiddelde snelheid: 102.7 km/h
Start hoogte: 465 m
Hoogte passeren start: 1546 m
Hoogte passeren finish: 355 m
Hoogteverlies over proef: 110 m
Totale score afstand: 259.0 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 62.4 km
Been 1: 52.7 km
Been 2: 73.0 km
Totaal: 188.1 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:37:54 UTC
einde: 14:37:18 UTC
duur: 03:59:24
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 465 m @ 10:51:51 UTC
hoog punt: 2072 m @ 12:41:38 UTC
hoogtewinst: 1607 m
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 2906
| |||||||||||||||||||||