CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef18-05-2024 -- Joris GERNAEY & DIEDERICK JOOSTEN -- 909,6 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 18/05/2024
Piloot: JORIS GERNAEY
Zweefvliegtuig: PH-1496
Toestel type: ARCUS M Klasse: 20M MULTI-SEAT
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: b1e
Logger file: 2024-05-18-LXV-B1E-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:37:32
Duurvlucht : 03:33:20
Vrije vlucht : 230.7 km
Fasttrack : 83.7 kmh
Opgegeven proef: 218.3 km
Driehoek : 213.0 km
Hoogtewinst : 1420.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EHZZ Terlet BeNeLux: NEE
Vertrekpunt
pos.: 52°03.437'N 5°54.905'E
tijd: 10:16:19 UTC
alti: 94 m
Ontkoppelpunt
pos.: 52°02.713'N 5°57.335'E = 116° 3.1 km van vertrek
tijd: 10:20:31 UTC
alti: 597 m
Landingspunt
pos.: 52°03.585'N 5°55.044'E = 30° 0.3 km van vertrek
tijd: 13:53:51 UTC
alti: 99 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 03:37:32
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°59.613'N 5°54.763'E @ 11:02:59 UTC, 1173 m
punt 1: 52°12.710'N 6°44.247'E @ 11:51:19 UTC, 869 m
punt 2: 52°48.010'N 6°43.751'E @ 12:58:37 UTC, 1144 m
punt 3: 52°30.290'N 6°24.403'E @ 13:19:21 UTC, 1190 m
punt 4: 52°24.058'N 6°09.921'E @ 13:31:37 UTC, 978 m
punt 5: 52°13.380'N 6°07.341'E @ 13:45:33 UTC, 1075 m
Finish: 52°03.190'N 5°54.116'E @ 13:53:01 UTC, 224 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 61.5 km 66° @ 76.4 km/h
been 2: 65.5 km 360° @ 58.4 km/h
been 3: 39.5 km 214° @ 114.2 km/h
been 4: 20.1 km 235° @ 98.2 km/h
been 5: 20.0 km 188° @ 86.2 km/h
been 6: 24.2 km 219° @ 194.3 km/h
Afgelegde afstand: 230.7 km
Duur: 02:50:02
Gemiddelde snelheid: 81.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 7.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Starthoogte: 414.0 m
Finishhoogte: 224.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 190 m
Totale score afstand: 230.7 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 52°14.340'N 6°43.508'E = 70° 59.0 km van vertrek
tijd: 11:54:37 UTC
alti: 850 m
Finishpunt
pos.: 52°03.585'N 5°55.044'E = 30° 0.3 km van vertrek
tijd: 13:53:51 UTC
alti: 99 m
Grootste afstand in 2 uur: 167.5 km
Beste snelheid in 2 uur: 83.7 km/h
Hoogteverlies: 751 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 221.3 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: TLSP-B 51°60.000'N 5°60.000'E
punt 1: TWRPSW 52°12.600'N 6°44.500'E 55.9 km 65°
punt 2: ZWEELOO 52°48.200'N 6°43.900'E 66.0 km 359°
punt 3: DEVENTER 52°15.000'N 6°09.500'E 72.8 km 212°
finish: TERLET GLD 52°03.717'N 5°55.183'E 26.5 km 218°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: TLSP-B @ 11:16:54 UTC, 1261 m
punt 1: TWRPSW @ 11:51:19 UTC, 869 m : 55.4 km 96.6 km/h
punt 2: ZWEELOO @ 12:58:36 UTC, 1146 m : 65.0 km 58.0 km/h
punt 3: DEVENTER @ 13:44:24 UTC, 1227 m : 71.8 km 94.1 km/h
finish: TERLET GLD @ 13:52:35 UTC, 256 m : 26.0 km 190.9 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 218.3 km
Duur van de proef: 02:35:41
Gemiddelde snelheid: 84.1 km/h
Start hoogte: 414 m
Hoogte passeren start: 1261 m
Hoogte passeren finish: 256 m
Hoogteverlies over proef: 158 m
Totale score afstand: 218.3 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 59.6 km
Been 1: 59.6 km
Been 2: 93.7 km
Totaal: 213.0 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:20:31 UTC
einde: 13:53:51 UTC
duur: 03:33:20
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 414 m @ 10:45:29 UTC
hoog punt: 1834 m @ 12:36:33 UTC
hoogtewinst: 1420 m
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3093
| |||||||||||||||||||||