CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef07-06-2024 -- Carl CEUSTERS & TOM CONINGS -- 1208,6 punten
200 Driehoek: geen gesloten segment gevonden Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 07/06/2024
Piloot: TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type: DUO DISCUS XLT? Klasse: DOUBLESEATER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 75l
Logger file: 2024-06-07-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:36:29
Duurvlucht : 04:12:41
Vrije vlucht : 311.3 km
Fasttrack : 92.0 kmh
Opgegeven proef: 303.5 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.247'N 5°22.820'E
tijd: 10:02:19 UTC
alti: -5 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°58.290'N 5°19.843'E = 271° 3.5 km van vertrek
tijd: 10:06:07 UTC
alti: 630 m
Landingspunt
pos.: 52°08.268'N 5°15.513'E = 356° 130.0 km van vertrek
tijd: 14:38:48 UTC
alti: -22 m
Afstand take-off tot landing: 130.0
Totale vluchtduur: 04:36:29
Motorgebruik
aantal keren: 2
totale motortijd: 1.2 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°57.868'N 5°21.221'E @ 10:15:58 UTC, 897 m
punt 1: 51°46.940'N 7°17.340'E @ 11:55:32 UTC, 1394 m
punt 2: 51°51.113'N 6°40.358'E @ 12:40:12 UTC, 1540 m
punt 3: 51°50.332'N 6°22.926'E @ 12:58:03 UTC, 1312 m
punt 4: 51°53.395'N 5°54.144'E @ 13:26:59 UTC, 1177 m
punt 5: 52°01.971'N 5°43.320'E @ 13:42:20 UTC, 1107 m
Finish: 52°07.649'N 5°17.095'E @ 14:26:23 UTC, 839 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 162.6 km 55° @ 98.0 km/h
been 2: 43.2 km 281° @ 58.0 km/h
been 3: 20.1 km 266° @ 67.5 km/h
been 4: 33.5 km 280° @ 69.5 km/h
been 5: 20.2 km 322° @ 78.8 km/h
been 6: 31.8 km 290° @ 43.3 km/h
Afgelegde afstand: 311.3 km
Duur: 04:10:25
Gemiddelde snelheid: 74.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 128.9 km
Starthoogte: 905.0 m
Finishhoogte: 839.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 66 m
Totale score afstand: 311.3 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°57.923'N 5°25.992'E = 99° 3.8 km van vertrek
tijd: 10:21:05 UTC
alti: 1046 m
Finishpunt
pos.: 51°48.902'N 6°55.011'E = 48° 142.3 km van vertrek
tijd: 12:21:05 UTC
alti: 1566 m
Grootste afstand in 2 uur: 183.9 km
Beste snelheid in 2 uur: 92.0 km/h
Hoogteverlies: -520 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 303.8 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E
punt 1: BORKENBERGE 51°46.750'N 7°17.120'E 160.6 km 55°
finish: SOESTERBERG 52°07.650'N 5°16.830'E 143.2 km 287°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: HASSELT KIEWIT @ 10:16:55 UTC, 814 m
punt 1: BORKENBERGE @ 11:55:06 UTC, 1399 m : 160.6 km 98.1 km/h
finish: SOESTERBERG niet gerond
afbreekpunt: 52°07.631'N 5°17.086'E @ 14:26:22 UTC, 837 m : 142.9 km 56.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 303.5 km
Duur van de proef: 04:09:27
Gemiddelde snelheid: 73.0 km/h
Start hoogte: 814 m
Hoogte passeren start: 814 m
Hoogte aan break-punt: 837 m
Hoogteverlies over proef: -23 m
Totale score afstand: 303.5 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:15:47 UTC
einde: 14:28:28 UTC
duur: 04:12:41
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 804 m @ 10:17:29 UTC
hoog punt: 1788 m @ 12:16:33 UTC
hoogtewinst: 984 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 10:19:59 bearing 83.8°
Tweede punt: 14:26:23 bearing 21.8°
Totale hoek: -62.0°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Driehoek: geen gesloten segment gevonden
Rekentijd 1447
| |||||||||||||||||||||