CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef08-06-2024 -- Johan LOUWET & RUDI VAN HAVERMAET -- 1117,4 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 08/06/2024
Piloot: JOHAN LOUWET
Zweefvliegtuig: OO-YBG
Toestel type: DUO DISCUS Klasse: TWEEZITTER
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: h97
Logger file: 2024-06-08-NAV-H97-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:12:36
Duurvlucht : 04:09:18
Vrije vlucht : 300.5 km
Fasttrack : 92.6 kmh
Opgegeven proef: 278.1 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBSU St.Hubert BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°02.281'N 5°24.517'E
tijd: 11:08:55 UTC
alti: 542 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°02.612'N 5°22.481'E = 284° 2.5 km van vertrek
tijd: 11:12:13 UTC
alti: 1090 m
Landingspunt
pos.: 50°02.280'N 5°24.316'E = 270° 0.2 km van vertrek
tijd: 15:21:31 UTC
alti: 557 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 04:12:36
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°02.612'N 5°22.481'E @ 11:12:13 UTC, 1090 m
punt 1: 50°32.571'N 7°10.176'E @ 12:36:07 UTC, 1815 m
punt 2: 50°32.784'N 6°53.139'E @ 12:52:01 UTC, 1705 m
punt 3: 50°14.047'N 5°57.241'E @ 14:00:28 UTC, 1531 m
punt 4: 50°13.291'N 5°39.214'E @ 14:19:10 UTC, 1288 m
punt 5: 50°02.490'N 5°27.496'E @ 14:42:37 UTC, 1269 m
Finish: 49°56.835'N 5°12.986'E @ 15:05:25 UTC, 1776 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 139.4 km 66° @ 99.7 km/h
been 2: 20.1 km 271° @ 76.0 km/h
been 3: 74.8 km 243° @ 65.6 km/h
been 4: 21.5 km 266° @ 68.9 km/h
been 5: 24.4 km 215° @ 62.5 km/h
been 6: 20.3 km 239° @ 53.3 km/h
Afgelegde afstand: 300.5 km
Duur: 03:53:12
Gemiddelde snelheid: 77.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 17.1 km
Starthoogte: 1090.0 m
Finishhoogte: 1776.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -686 m
Totale score afstand: 300.5 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°02.533'N 5°23.024'E = 285° 1.8 km van vertrek
tijd: 11:16:43 UTC
alti: 1554 m
Finishpunt
pos.: 50°26.527'N 6°33.450'E = 61° 93.5 km van vertrek
tijd: 13:16:43 UTC
alti: 1656 m
Grootste afstand in 2 uur: 185.2 km
Beste snelheid in 2 uur: 92.6 km/h
Hoogteverlies: -102 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 445.9 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: ST. HUBERT-PRIV 50°02.150'N 5°24.270'E
punt 1: BAD NEUENAHR 50°33.530'N 7°08.200'E 136.4 km 64°
punt 2: BEAURAING 50°06.530'N 4°57.530'E 162.9 km 253°
punt 3: THEUX-VERVIERS 50°33.150'N 5°51.350'E 80.7 km 52°
finish: ST. HUBERT-PRIV 50°02.150'N 5°24.270'E 65.9 km 209°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: ST. HUBERT-PRIV @ 11:18:28 UTC, 1511 m
punt 1: BAD NEUENAHR @ 12:37:13 UTC, 1737 m : 136.4 km 104.0 km/h
punt 2: BEAURAING niet gerond
afbreekpunt: 50°00.886'N 5°13.027'E @ 15:02:04 UTC, 1843 m : 141.7 km 58.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 278.1 km
Duur van de proef: 03:43:36
Gemiddelde snelheid: 74.6 km/h
Start hoogte: 1090 m
Hoogte passeren start: 1511 m
Hoogte aan break-punt: 1843 m
Hoogteverlies over proef: -753 m
Totale score afstand: 278.1 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 22.2 km
Been 1: 34.9 km
Been 2: 22.2 km
Totaal: 79.3 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:12:13 UTC
einde: 15:21:31 UTC
duur: 04:09:18
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 1090 m @ 11:12:13 UTC
hoog punt: 1965 m @ 12:03:37 UTC
hoogtewinst: 875 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:38:13 bearing 100.2°
Tweede punt: 15:05:22 bearing 153.7°
Totale hoek: 53.5°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3551
| |||||||||||||||||||||