CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef09-06-2024 -- Tom SEGERS & THOMAS ERNA -- 891,7 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 09/06/2024
Piloot: TOM SEGERS
Zweefvliegtuig: D-6397
Toestel type: TWIN ASTIR II Klasse: CLUB
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 98z
Logger file: 2024-06-09-NAV-98Z-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:53:12
Duurvlucht : 03:49:45
Vrije vlucht : 186.7 km
Fasttrack : 58.8 kmh
Opgegeven proef: 182.3 km
Driehoek : 138.3 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.250'N 5°22.809'E
tijd: 09:49:47 UTC
alti: 45 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°59.020'N 5°21.425'E = 311° 2.2 km van vertrek
tijd: 09:53:14 UTC
alti: 677 m
Landingspunt
pos.: 51°07.170'N 5°18.012'E = 341° 17.5 km van vertrek
tijd: 13:42:59 UTC
alti: 67 m
Afstand take-off tot landing: 17.5
Totale vluchtduur: 03:53:12
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 50°54.971'N 5°30.602'E @ 10:09:14 UTC, 1132 m
punt 1: 51°24.930'N 5°02.310'E @ 11:13:34 UTC, 989 m
punt 2: 51°18.929'N 4°47.932'E @ 12:05:21 UTC, 1014 m
punt 3: 51°20.527'N 4°30.094'E @ 12:27:43 UTC, 832 m
punt 4: 51°14.759'N 5°21.374'E @ 13:13:04 UTC, 1081 m
Finish: 51°04.141'N 5°16.380'E @ 13:28:42 UTC, 691 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 64.6 km 330° @ 60.3 km/h
been 2: 20.1 km 236° @ 23.2 km/h
been 3: 20.9 km 278° @ 56.2 km/h
been 4: 60.6 km 100° @ 80.1 km/h
been 5: 20.5 km 196° @ 78.8 km/h
Afgelegde afstand: 186.7 km
Duur: 03:19:28
Gemiddelde snelheid: 56.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 11.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.3 km
Starthoogte: 567.0 m
Finishhoogte: 691.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -124 m
Totale score afstand: 186.7 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°21.136'N 4°55.417'E = 323° 53.1 km van vertrek
tijd: 11:45:37 UTC
alti: 989 m
Finishpunt
pos.: 51°07.170'N 5°18.012'E = 341° 17.5 km van vertrek
tijd: 13:42:59 UTC
alti: 67 m
Grootste afstand in 2 uur: 117.6 km
Beste snelheid in 2 uur: 58.8 km/h
Hoogteverlies: 922 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 314.6 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E
punt 1: WEELDE 25 51°24.860'N 5°02.230'E 63.7 km 329°
punt 2: BRASSCHAAT 51°20.450'N 4°30.250'E 38.0 km 258°
punt 3: POINT_1 51°14.702'N 5°21.224'E 60.2 km 100°
punt 4: HANNUT 50°40.330'N 5°04.740'E 66.6 km 197°
punt 5: POINT_2 51°03.923'N 5°41.513'E 61.4 km 44°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 24.6 km 245°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: FORD GENK @ 10:09:48 UTC, 1111 m
punt 1: WEELDE 25 @ 11:13:43 UTC, 964 m : 63.7 km 59.8 km/h
punt 2: BRASSCHAAT @ 12:27:53 UTC, 809 m : 38.0 km 30.7 km/h
punt 3: POINT_1 @ 13:13:11 UTC, 1076 m : 60.2 km 79.7 km/h
punt 4: HANNUT niet gerond
afbreekpunt: 51°04.141'N 5°16.380'E @ 13:28:42 UTC, 691 m : 20.4 km 78.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 182.3 km
Duur van de proef: 03:18:54
Gemiddelde snelheid: 55.0 km/h
Start hoogte: 567 m
Hoogte passeren start: 1111 m
Hoogte aan break-punt: 691 m
Hoogteverlies over proef: -124 m
Totale score afstand: 182.3 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 38.7 km
Been 1: 38.7 km
Been 2: 60.9 km
Totaal: 138.3 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 09:53:14 UTC
einde: 13:42:59 UTC
duur: 03:49:45
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 535 m @ 11:37:05 UTC
hoog punt: 1455 m @ 13:18:24 UTC
hoogtewinst: 920 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 10:09:10 bearing 88.3°
Tweede punt: 12:27:44 bearing 1.4°
Totale hoek: -86.9°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5980
| |||||||||||||||||||||