Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef
Database gegevens:
Datum: |
23-06-2024 |
Type proef: |
VV |
Toestel: |
ASG 29 E 18m |
Immatriculatie: |
DKHUY |
Handicapfactor: |
121 |
Klasse: |
Motor |
Piloot: |
Dries VAN GESTEL |
Club: |
KAC |
Afstand: |
542.4 km |
Score: |
1793,1 pt |
Vertrekpunt: |
EBWE |
Wedstrijd: |
NEE |
Motorzwever: |
JA |
Copiloot: |
|
Status Proef: |
Gevalideerd |
IGC validatie |
ok |
Opmerkingen:  | EW Serienummer: | |
Dit seizoen is toch een beetje vliegen zoals in "handel met voorkennis" je weet bijna zeker dat het slecht weer gaat zijn. De voorspelling gaven ecther vandaag (en al helemaal morgen en overmorgen) goed weer. Zou het dan toch eens voor de tweede keer dit jaar ok gaan worden? Na de eerste nacht in het nieuwe huis iets vroeger de wekker want het vliegveld is nu een dikke 10minuten verder rijden. Exact op tijd voor de briefing van 10u. Om 10u20 begon ik toch enige "zenuwachtigheid" te krijgen, laat ik toch maar gaan vlug gaan opbouwen voor je het weet hangen de Cu er.
Maar bij het buiten trekken van de aanhangen probleem met de het disselwiel. Dat ging voor geen meter meer, ook niet met vet. Gelukkig was daar Marc Sunicx die zijn disselwiel aanbod, hij ging vandaag toch niet vliegen met zijn toestel. Even wat gedoe met het overzetten, maar dat probleem was dan voor vandaag opgelost. Het opbouwen ging ook was minder vlot om een of andere manier. Frederic van brasschaat die op bezoek was met zijn LS8, had de eer om dus nog wat langer mijn vleugel te houden, sorry daarvoor.
De insteek van dag was gebaseerd, andere van brasschaat, namelijk een "Jelle-vlucht", zoals gekend, betekend dat vliegen zonder water. Had vandaag geen zin in het gedoe. De Cu stonden ondertussen aan de hemel, de sleper niet op het veld dan maar in de lierrij gaan staan. Was ook weer even geleden met de 29.
Eens los, direct vlug de motor testen, de velden zijn immers nog steeds heel nat en voor het geval dat... De eerste bellen waren in mijn ogen niet echt vet. En dat bleef eigenlijk zo voor heen tijd. Eens bij Hasselt hoorde ik Gunther op de radio melden dat bij Borkenbergen het niet echt zo goed was, het was toe trok. En naar daar ging nu net mijn proef. Dan maar beslist om wat richting sint truiden te gaan om zo een langer been richting Venlo te krijgen. Maar plots kwam ik Sebastien in de LS6 tegen. Plan maar opgeborgen om verder west te gaan en met hem wat op pad te gaan.
Been richtinge venlo ging nog cava, niet echt de vette bellen maar wel lekker wat dobberen. Bij Venlo toch nog maar verder maar eens bij de Rijn iets voorbij Kamp Lindford zakte ik er stil wat en vond niet direct iets, en dan daar mijn kar maar gekeerd. Een bij kamp lindfort wel een goede bel.
Plan was vervolgens om zutendaal te ronden. Ik had eens een weglide internet declared proef in gegeven, van 50km en die eindigde daar. Sebastien hing iets vlak bij achter maar plots moet ik toch iets mis hebben gegaan. Ik zakte er onderuit, zag Sebastien hoog hange, 600m hoger op paar minuten. mmmm 580m toch even opletten wat nu te doen. De wolken waren toch beetje grotere platen. Met was gedulde kwam ik terug boven maar had wel tijd verloren. Zutendaal ronden ging uiteindelijk plot.
Had was iets voor 17u denk ik, tijd voor een kempen jojo. Iets voorbij retie kwam er een mooi straat tot ter hoogte van Weelde, opnieuw terug, maar de straat was beetje weg. Zij keiheuvel wel terug geode bel. En dan begon het fijne weer helemaal. Het was vooral al gewoon een fijne vlucht. Niks moest, alles mag, gewoon plezier beleven in de 29. Vanaf leopoldsburg begon de oplijning. De stond mooi in beek en dus die even opgeroepen.
Eens gedraaid was de straat compleet. Tot achter leopoldsburg 1500m dat ging lekker. Bij keiheuvel hield het plots op, en ging het glijgetal naar beneden. De zandbak had weer zijn eer bewezen. Weelde halen ging nog vlot maar had verwacht dat het nog verder ging dragen, maar een fijna glide van maastricht tot thuis, dus ~80km top!
Bij ravels een niet nodig bel toch maar genomen omdat Ulrike met vrienden naar het veld gingen komen en die wilde de landing zien. Even in de holding en nog was kilometers maken. Afsluiten met een high speed, lower altitude approach om het af te maken.
Fijne dag vliegen was dit!!! |
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:
Uitluisteren Zwartberg telkens bij passeren en 1 maal oproepen voor paradrop. Transponder 7000 in NL, bij neiderhein 6101 119.110, 1 maar opgeroepen geweest voor landende grote bak, moest oost blijven voor even. Uiteindelijk Beek appraoch om even de straat mee te pikken in hun luchtruim, moest daar ook na enig tijd west om landen toestel door te laten.
IGC File gegevens:
Scoring versie: 24.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 23/06/2024
Piloot: DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type: ASG 29E 18M Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: aw0
Logger file: 2024-06-23-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 06:44:44
Duurvlucht : 06:41:52
Vrije vlucht : 542.4 km
Fasttrack : 107.0 kmh
Opgegeven proef: 170.6 km
Driehoek : 319.1 km
Hoogtewinst : 1144.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBWE Weelde BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°23.879'N 4°58.258'E
tijd: 10:11:53 UTC
alti: -40 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°23.685'N 4°57.347'E = 251° 1.1 km van vertrek
tijd: 10:12:36 UTC
alti: 478 m
Landingspunt
pos.: 51°23.931'N 4°58.530'E = 73° 0.3 km van vertrek
tijd: 16:56:37 UTC
alti: -39 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 06:44:44
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 1.5 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°23.891'N 4°55.880'E @ 10:21:24 UTC, 583 m
punt 1: 50°52.085'N 5°14.051'E @ 11:23:40 UTC, 874 m
punt 2: 51°33.309'N 6°38.452'E @ 12:39:42 UTC, 780 m
punt 3: 50°53.041'N 5°35.385'E @ 14:16:27 UTC, 1059 m
punt 4: 51°21.453'N 4°52.654'E @ 15:08:50 UTC, 1121 m
punt 5: 50°50.303'N 5°45.447'E @ 15:56:23 UTC, 1448 m
Finish: 51°27.036'N 4°50.564'E @ 16:49:09 UTC, 596 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 62.7 km 160° @ 60.4 km/h
been 2: 124.5 km 52° @ 98.3 km/h
been 3: 104.7 km 225° @ 64.9 km/h
been 4: 72.5 km 317° @ 83.1 km/h
been 5: 84.5 km 133° @ 106.6 km/h
been 6: 93.5 km 317° @ 106.3 km/h
Afgelegde afstand: 542.4 km
Duur: 06:27:45
Gemiddelde snelheid: 83.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 10.7 km
Starthoogte: 511.0 m
Finishhoogte: 596.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -85 m
Totale score afstand: 542.4 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°12.350'N 5°08.502'E = 151° 24.5 km van vertrek
tijd: 14:53:45 UTC
alti: 1182 m
Finishpunt
pos.: 51°24.670'N 4°59.268'E = 39° 1.9 km van vertrek
tijd: 16:53:46 UTC
alti: 205 m
Grootste afstand in 2 uur: 213.9 km
Beste snelheid in 2 uur: 107.0 km/h
Hoogteverlies: 977 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 470.3 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: RAVELS 51°21.550'N 4°59.350'E
punt 1: HASSELT AFRIT 50°54.950'N 5°19.420'E 54.6 km 155°
punt 2: BORKENBERGE 51°46.750'N 7°17.120'E 167.0 km 54°
punt 3: ZONHOVEN 51°00.728'N 5°22.287'E 158.2 km 238°
punt 4: RETIE 51°16.120'N 5°05.120'E 34.9 km 325°
punt 5: LEOPOLDSBURG KNL 51°07.780'N 5°15.270'E 19.5 km 143°
finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 36.2 km 327°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: RAVELS @ 10:28:53 UTC, 721 m
punt 1: HASSELT AFRIT @ 11:23:09 UTC, 863 m : 54.6 km 60.4 km/h
punt 2: BORKENBERGE niet gerond
afbreekpunt: 51°33.294'N 6°38.468'E @ 12:39:41 UTC, 781 m : 116.0 km 90.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 170.6 km
Duur van de proef: 02:10:48
Gemiddelde snelheid: 78.2 km/h
Start hoogte: 497 m
Hoogte passeren start: 721 m
Hoogte aan break-punt: 781 m
Hoogteverlies over proef: -284 m
Totale score afstand: 170.6 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 100.7 km
Been 1: 93.3 km
Been 2: 125.1 km
Totaal: 319.1 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:14:45 UTC
einde: 16:56:37 UTC
duur: 06:41:52
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 428 m @ 13:25:27 UTC
hoog punt: 1572 m @ 16:16:49 UTC
hoogtewinst: 1144 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 15:56:26 bearing 94.0°
Tweede punt: 16:49:06 bearing 22.1°
Totale hoek: -71.9°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5262
Deze proef wissen uit de database Deze proef wijzigen Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...
|