10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef23-06-2024 -- Albert MOORS -- 1609,0 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: XP 7000 voor Nederland en 6101 voor Niederhein en uitgeluisterd.
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 23/06/2024 Piloot: ALBERT MOORS Zweefvliegtuig: D-KOLC Toestel type: DISCUS Klasse: 15-METER Logger type: Flarm s/n: 1wv Logger file: 2024-06-23-FLA-1WV-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 500 SAMENVATTING Vluchttijd : 06:29:29 Duurvlucht : 06:24:07 Vrije vlucht : 430.4 km Fasttrack : 78.5 kmh Driehoek : 149.7 km Hoogtewinst : 1158.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZW Zwartberg BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°01.030'N 5°31.664'E tijd: 09:40:39 UTC alti: 48 m Ontkoppelpunt pos.: 51°00.208'N 5°32.403'E = 151° 1.8 km van vertrek tijd: 09:46:01 UTC alti: 703 m Landingspunt pos.: 51°00.834'N 5°31.566'E = 197° 0.4 km van vertrek tijd: 16:10:08 UTC alti: 52 m Afstand take-off tot landing: 0.4 Totale vluchtduur: 06:29:29 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 5.4 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°59.237'N 5°32.267'E @ 09:48:49 UTC, 652 m punt 1: 51°50.826'N 7°00.850'E @ 11:46:49 UTC, 727 m punt 2: 51°52.403'N 7°32.990'E @ 12:13:29 UTC, 1070 m punt 3: 51°16.325'N 5°54.447'E @ 14:19:45 UTC, 1317 m punt 4: 50°59.881'N 5°30.025'E @ 14:55:29 UTC, 1315 m punt 5: 51°14.597'N 5°06.147'E @ 15:38:33 UTC, 1188 m Finish: 51°00.419'N 5°32.216'E @ 16:00:41 UTC, 647 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 140.3 km 46° @ 71.4 km/h been 2: 37.0 km 85° @ 83.3 km/h been 3: 132.1 km 240° @ 62.8 km/h been 4: 41.7 km 223° @ 70.1 km/h been 5: 39.0 km 315° @ 54.3 km/h been 6: 40.2 km 131° @ 109.0 km/h Afgelegde afstand: 430.4 km Duur: 06:11:52 Gemiddelde snelheid: 69.4 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.4 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.3 km Starthoogte: 645.0 m Finishhoogte: 647.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -2 m Totale score afstand: 430.4 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°34.033'N 6°31.535'E = 48° 92.7 km van vertrek tijd: 11:13:53 UTC alti: 1033 m Finishpunt pos.: 51°32.569'N 6°37.245'E = 52° 96.1 km van vertrek tijd: 13:13:53 UTC alti: 778 m Grootste afstand in 2 uur: 157.0 km Beste snelheid in 2 uur: 78.5 km/h Hoogteverlies: 255 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 322.4 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: ZWARTBGENK 51°00.850'N 5°31.350'E punt 1: KOBLENNGEN 50°19.518'N 7°31.716'E 161.2 km 118° finish: ZWARTBGENK 51°00.850'N 5°31.350'E 161.2 km 299° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: ZWARTBGENK @ 15:56:17 UTC, 823 m punt 1: KOBLENNGEN niet gerond afbreekpunt: 51°00.674'N 5°32.443'E @ 16:00:57 UTC, 677 m : 1.3 km 16.5 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 1.3 km Duur van de proef: 00:04:40 Gemiddelde snelheid: 16.5 km/h Start hoogte: 381 m Hoogte passeren start: 823 m Hoogte aan break-punt: 677 m Hoogteverlies over proef: -296 m Totale score afstand: 1.3 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 45.4 km Been 1: 62.4 km Been 2: 41.9 km Totaal: 149.7 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 09:46:01 UTC einde: 16:10:08 UTC duur: 06:24:07 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 381 m @ 10:45:53 UTC hoog punt: 1539 m @ 14:58:01 UTC hoogtewinst: 1158 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 09:49:45 bearing 82.3° Tweede punt: 15:39:05 bearing 48.4° Totale hoek: -33.9° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 7381 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||