CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef28-06-2024 -- Marcel GERITS -- 2349,1 punten
Scoring versie: 24.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 28/06/2024
Piloot: GERITS MARCEL
Zweefvliegtuig: D-KOBE
Toestel type: DG400/17M Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: pxh
Logger file: 2024-06-28-LXV-PXH-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 09:10:20
Duurvlucht : 08:47:37
Vrije vlucht : 583.1 km
Fasttrack : 91.8 kmh
Opgegeven proef: 569.0 km
Driehoek : 346.7 km
Hoogtewinst : 1029.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZW Zwartberg BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°01.026'N 5°31.664'E
tijd: 08:56:05 UTC
alti: 62 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°00.031'N 5°33.367'E = 133° 2.7 km van vertrek
tijd: 09:00:16 UTC
alti: 616 m
Landingspunt
pos.: 51°00.953'N 5°31.638'E = 193° 0.1 km van vertrek
tijd: 18:06:25 UTC
alti: 47 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 09:10:20
Motorgebruik
aantal keren: 2
totale motortijd: 11.8 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°59.984'N 5°30.768'E @ 09:17:10 UTC, 984 m
punt 1: 51°32.230'N 6°27.771'E @ 10:15:01 UTC, 1190 m
punt 2: 52°40.007'N 7°55.439'E @ 12:03:27 UTC, 939 m
punt 3: 52°14.839'N 8°53.422'E @ 12:59:44 UTC, 1243 m
punt 4: 51°52.073'N 8°11.531'E @ 14:11:42 UTC, 1526 m
punt 5: 51°44.214'N 6°59.189'E @ 15:30:21 UTC, 1262 m
Finish: 51°11.102'N 5°46.409'E @ 17:47:53 UTC, 288 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 89.3 km 48° @ 92.6 km/h
been 2: 160.7 km 38° @ 88.9 km/h
been 3: 80.6 km 125° @ 85.9 km/h
been 4: 63.8 km 229° @ 53.2 km/h
been 5: 84.4 km 261° @ 64.4 km/h
been 6: 104.3 km 234° @ 45.5 km/h
Afgelegde afstand: 583.1 km
Duur: 08:30:43
Gemiddelde snelheid: 68.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 25.4 km
Starthoogte: 616.0 m
Finishhoogte: 288.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 328 m
Totale score afstand: 583.1 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°21.517'N 6°04.735'E = 45° 54.1 km van vertrek
tijd: 09:55:44 UTC
alti: 1210 m
Finishpunt
pos.: 52°35.986'N 7°48.915'E = 41° 236.4 km van vertrek
tijd: 11:55:44 UTC
alti: 914 m
Grootste afstand in 2 uur: 183.5 km
Beste snelheid in 2 uur: 91.8 km/h
Hoogteverlies: 296 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 594.7 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: GENK 51°00.900'N 5°31.567'E
punt 1: POINT_1 52°39.827'N 7°55.461'E 246.9 km 41°
punt 2: PORTA-WESTFALICA 52°13.330'N 8°51.770'E 80.5 km 127°
finish: GENK 51°00.900'N 5°31.567'E 267.3 km 241°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: GENK @ 09:18:45 UTC, 1015 m
punt 1: POINT_1 @ 12:03:38 UTC, 938 m : 246.9 km 89.8 km/h
punt 2: PORTA-WESTFALICA @ 13:02:16 UTC, 1229 m : 80.5 km 82.4 km/h
finish: GENK niet gerond
afbreekpunt: 51°11.102'N 5°46.409'E @ 17:47:53 UTC, 288 m : 241.6 km 50.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 569.0 km
Duur van de proef: 08:29:08
Gemiddelde snelheid: 67.1 km/h
Start hoogte: 616 m
Hoogte passeren start: 1015 m
Hoogte aan break-punt: 288 m
Hoogteverlies over proef: 328 m
Totale score afstand: 569.0 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 97.1 km
Been 1: 152.6 km
Been 2: 97.1 km
Totaal: 346.7 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 09:00:16 UTC
einde: 17:47:53 UTC
duur: 08:47:37
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 578 m @ 11:12:52 UTC
hoog punt: 1607 m @ 13:41:55 UTC
hoogtewinst: 1029 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 09:07:19 bearing 82.4°
Tweede punt: 12:03:23 bearing 49.0°
Totale hoek: -33.4°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8904
| |||||||||||||||||||||