CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef01-07-2024 -- Jeroen JENNEN -- 1091,5 punten
Scoring versie: 24.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 01/07/2024
Piloot: JEROEN JENNEN
Zweefvliegtuig: D-3547
Toestel type: LS 8 Klasse: STANDARD
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 66l
Logger file: 2024-07-01-LXV-66L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:55:04
Duurvlucht : 04:51:20
Vrije vlucht : 251.3 km
Fasttrack : 75.2 kmh
Opgegeven proef: 214.1 km
Driehoek : 117.7 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBSU St.Hubert BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°02.013'N 5°24.542'E
tijd: 09:43:11 UTC
alti: 530 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°03.601'N 5°22.365'E = 319° 3.9 km van vertrek
tijd: 09:46:55 UTC
alti: 1142 m
Landingspunt
pos.: 50°02.275'N 5°24.315'E = 331° 0.6 km van vertrek
tijd: 14:38:15 UTC
alti: 518 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 04:55:04
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°01.163'N 5°20.404'E @ 09:56:28 UTC, 1018 m
punt 1: 50°10.083'N 5°53.613'E @ 11:18:40 UTC, 947 m
punt 2: 50°03.104'N 6°29.186'E @ 11:52:37 UTC, 1048 m
punt 3: 50°11.318'N 6°50.842'E @ 12:27:18 UTC, 1625 m
punt 4: 50°02.856'N 5°48.015'E @ 13:31:40 UTC, 1023 m
punt 5: 49°49.985'N 5°27.223'E @ 13:58:24 UTC, 1109 m
Finish: 50°02.275'N 5°24.315'E @ 14:38:15 UTC, 518 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 42.9 km 67° @ 31.3 km/h
been 2: 44.3 km 107° @ 78.4 km/h
been 3: 30.0 km 59° @ 51.8 km/h
been 4: 76.5 km 259° @ 71.3 km/h
been 5: 34.5 km 226° @ 77.4 km/h
been 6: 23.0 km 351° @ 34.7 km/h
Afgelegde afstand: 251.3 km
Duur: 04:41:47
Gemiddelde snelheid: 53.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Starthoogte: 978.0 m
Finishhoogte: 518.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 460 m
Totale score afstand: 251.3 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°02.559'N 5°21.487'E = 286° 3.8 km van vertrek
tijd: 10:48:57 UTC
alti: 1294 m
Finishpunt
pos.: 50°07.293'N 6°21.917'E = 81° 69.1 km van vertrek
tijd: 12:48:57 UTC
alti: 1110 m
Grootste afstand in 2 uur: 150.3 km
Beste snelheid in 2 uur: 75.2 km/h
Hoogteverlies: 184 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 272.0 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: HUB 8 DEPART HUB 50°07.000'N 5°24.000'E
punt 1: DAUN SENHELD 50°10.550'N 6°51.467'E 104.4 km 86°
punt 2: BASTOGNE MISHAMP 50°03.067'N 5°47.817'E 77.1 km 260°
punt 3: FLORENVILLE EGLISE 49°41.950'N 5°18.733'E 52.4 km 222°
finish: ST HUBERT GLD 50°02.150'N 5°24.250'E 38.0 km 10°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: HUB 8 DEPART HUB @ 10:15:47 UTC, 951 m
punt 1: DAUN SENHELD @ 12:27:51 UTC, 1557 m : 103.9 km 47.2 km/h
punt 2: BASTOGNE MISHAMP @ 13:31:40 UTC, 1023 m : 76.1 km 71.6 km/h
punt 3: FLORENVILLE EGLISE niet gerond
afbreekpunt: 49°50.374'N 5°25.970'E @ 14:24:19 UTC, 1386 m : 34.0 km 38.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 214.1 km
Duur van de proef: 04:08:32
Gemiddelde snelheid: 51.7 km/h
Start hoogte: 829 m
Hoogte passeren start: 951 m
Hoogte aan break-punt: 1386 m
Hoogteverlies over proef: -557 m
Totale score afstand: 214.1 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 40.3 km
Been 1: 44.5 km
Been 2: 33.0 km
Totaal: 117.7 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 09:46:55 UTC
einde: 14:38:15 UTC
duur: 04:51:20
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 679 m @ 12:00:31 UTC
hoog punt: 1625 m @ 12:27:15 UTC
hoogtewinst: 946 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:24:32 bearing 114.2°
Tweede punt: 14:24:21 bearing 150.0°
Totale hoek: 35.7°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4343
| |||||||||||||||||||||