CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef24-07-2024 -- Michiel DE BOCK -- 1411,9 punten
Scoring versie: 24.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 24/07/2024
Piloot: MICHIEL DE BOCK
Zweefvliegtuig: D-4474
Toestel type: DISCUS 2 Klasse: STANDARD
Logger type: Flarm s/n: 84k
Logger file: 2024-07-24-FLA-84K-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:37:56
Duurvlucht : 03:34:08
Vrije vlucht : 321.2 km
Fasttrack : 93.2 kmh
Opgegeven proef: 307.8 km
Driehoek : 254.3 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBTY Maubray BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°31.826'N 3°30.143'E
tijd: 10:30:43 UTC
alti: -39 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°34.555'N 3°30.896'E = 10° 5.1 km van vertrek
tijd: 10:34:31 UTC
alti: 585 m
Landingspunt
pos.: 50°31.877'N 3°29.833'E = 285° 0.4 km van vertrek
tijd: 14:08:39 UTC
alti: -26 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 03:37:56
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°34.739'N 3°31.053'E @ 10:37:04 UTC, 759 m
punt 1: 49°35.629'N 3°38.142'E @ 11:46:17 UTC, 885 m
punt 2: 50°06.087'N 2°50.614'E @ 12:45:09 UTC, 1051 m
punt 3: 50°14.928'N 3°21.459'E @ 13:14:14 UTC, 1067 m
punt 4: 50°16.346'N 3°58.379'E @ 13:42:19 UTC, 1045 m
punt 5: 50°25.731'N 3°50.013'E @ 13:54:23 UTC, 993 m
Finish: 50°31.619'N 3°29.263'E @ 14:06:36 UTC, 211 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 109.9 km 176° @ 95.3 km/h
been 2: 80.2 km 315° @ 81.8 km/h
been 3: 40.2 km 66° @ 83.0 km/h
been 4: 44.0 km 86° @ 93.9 km/h
been 5: 20.0 km 330° @ 99.6 km/h
been 6: 26.9 km 294° @ 131.9 km/h
Afgelegde afstand: 321.2 km
Duur: 03:29:32
Gemiddelde snelheid: 92.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.1 km
Starthoogte: 585.0 m
Finishhoogte: 211.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 374 m
Totale score afstand: 321.2 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 49°46.801'N 3°23.800'E = 185° 83.8 km van vertrek
tijd: 12:07:44 UTC
alti: 791 m
Finishpunt
pos.: 50°31.469'N 3°30.789'E = 131° 1.0 km van vertrek
tijd: 14:07:44 UTC
alti: 113 m
Grootste afstand in 2 uur: 186.3 km
Beste snelheid in 2 uur: 93.2 km/h
Hoogteverlies: 678 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 307.8 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: 10CALNEL 50°31.634'N 3°31.642'E
punt 1: LAONCHMBRY 49°35.750'N 3°37.867'E 103.9 km 176°
punt 2: 40BAPAUME 50°06.200'N 2°51.000'E 79.6 km 316°
punt 3: 40MAUVILLE 50°16.434'N 3°58.142'E 82.1 km 76°
finish: 10CALNEL 50°31.634'N 3°31.642'E 42.2 km 312°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: 10CALNEL @ 10:40:34 UTC, 829 m
punt 1: LAONCHMBRY @ 11:46:05 UTC, 861 m : 103.9 km 95.1 km/h
punt 2: 40BAPAUME @ 12:45:16 UTC, 1056 m : 79.6 km 80.7 km/h
punt 3: 40MAUVILLE @ 13:42:25 UTC, 1030 m : 82.1 km 86.2 km/h
finish: 10CALNEL @ 14:05:26 UTC, 303 m : 42.2 km 110.0 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand: 307.8 km
Duur van de proef: 03:24:52
Gemiddelde snelheid: 90.2 km/h
Start hoogte: 585 m
Hoogte passeren start: 829 m
Hoogte passeren finish: 303 m
Hoogteverlies over proef: 282 m
Totale score afstand: 307.8 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 80.0 km
Been 1: 76.5 km
Been 2: 97.7 km
Totaal: 254.3 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:34:31 UTC
einde: 14:08:39 UTC
duur: 03:34:08
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 578 m @ 10:45:44 UTC
hoog punt: 1292 m @ 12:20:06 UTC
hoogtewinst: 714 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 10:37:03 bearing 242.6°
Tweede punt: 11:45:13 bearing 202.8°
Totale hoek: -39.8°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 18362
| |||||||||||||||||||||