10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef24-07-2024 -- Bart LEYSEN -- 1904,0 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Xpdr in Nl, contact dutch mill, deelen niet actief.
IGC File gegevens: Scoring versie: 24.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 24/07/2024 Piloot: BART LEYSEN Zweefvliegtuig: D-4115 Toestel type: VENTUS 2A Klasse: 15-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: a47 Logger file: 2024-07-24-LXV-A47-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 06:53:43 Duurvlucht : 06:51:02 Vrije vlucht : 547.4 km Fasttrack : 102.1 kmh Opgegeven proef: 196.5 km Driehoek : 181.4 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBWE Weelde BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°23.854'N 4°58.241'E tijd: 09:39:34 UTC alti: -54 m Ontkoppelpunt pos.: 51°24.317'N 4°55.250'E = 284° 3.6 km van vertrek tijd: 09:42:15 UTC alti: 463 m Landingspunt pos.: 51°23.919'N 4°58.479'E = 66° 0.3 km van vertrek tijd: 16:33:17 UTC alti: -36 m Afstand take-off tot landing: 0.3 Totale vluchtduur: 06:53:43 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 51°21.467'N 4°53.854'E @ 09:47:33 UTC, 663 m punt 1: 52°40.690'N 6°56.885'E @ 12:10:48 UTC, 882 m punt 2: 51°21.641'N 4°46.310'E @ 15:12:46 UTC, 812 m punt 3: 51°11.545'N 5°08.286'E @ 15:32:14 UTC, 1065 m punt 4: 51°22.142'N 4°52.679'E @ 15:44:57 UTC, 965 m punt 5: 51°12.279'N 5°08.609'E @ 15:55:35 UTC, 876 m Finish: 51°31.234'N 4°37.751'E @ 16:19:17 UTC, 1011 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 203.5 km 43° @ 85.2 km/h been 2: 209.3 km 226° @ 69.0 km/h been 3: 31.7 km 126° @ 97.6 km/h been 4: 26.7 km 317° @ 126.2 km/h been 5: 26.0 km 135° @ 146.9 km/h been 6: 50.2 km 315° @ 127.0 km/h Afgelegde afstand: 547.4 km Duur: 06:31:44 Gemiddelde snelheid: 83.8 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.7 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 27.4 km Starthoogte: 452.0 m Finishhoogte: 1011.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -559 m Totale score afstand: 547.4 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°39.015'N 5°07.570'E = 21° 30.1 km van vertrek tijd: 14:32:03 UTC alti: 834 m Finishpunt pos.: 51°23.657'N 4°59.659'E = 103° 1.7 km van vertrek tijd: 16:32:03 UTC alti: 140 m Grootste afstand in 2 uur: 204.2 km Beste snelheid in 2 uur: 102.1 km/h Hoogteverlies: 694 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 504.9 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E punt 1: PAPENBURG 53°03.100'N 7°30.200'E 252.4 km 42° finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 252.4 km 224° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: WEELDE AERO @ 09:55:42 UTC, 613 m punt 1: PAPENBURG niet gerond afbreekpunt: 52°40.690'N 6°56.885'E @ 12:10:48 UTC, 882 m : 196.5 km 87.3 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 196.5 km Duur van de proef: 02:15:06 Gemiddelde snelheid: 87.3 km/h Start hoogte: 452 m Hoogte passeren start: 613 m Hoogte aan break-punt: 882 m Hoogteverlies over proef: -430 m Totale score afstand: 196.5 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 65.4 km Been 1: 50.8 km Been 2: 65.2 km Totaal: 181.4 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 09:42:15 UTC einde: 16:33:17 UTC duur: 06:51:02 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 299 m @ 14:51:51 UTC hoog punt: 1200 m @ 15:05:19 UTC hoogtewinst: 901 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 15:32:14 bearing 54.4° Tweede punt: 16:19:14 bearing 8.3° Totale hoek: -46.2° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 42854 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||