CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef28-07-2024 -- Theo STOCKMANS -- 1736,3 punten
155 Aantal loggerpunten gereduceerd Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 28/07/2024
Piloot: THEO STOCKMANS
Zweefvliegtuig: OO-YTS
Toestel type: VENTUS2/18M Klasse: 18-METER
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 993
Logger file: 2024-07-28-NAV-993-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 07:22:55
Duurvlucht : 07:19:59
Vrije vlucht : 520.9 km
Fasttrack : 87.4 kmh
Driehoek : 174.2 km
Hoogtewinst : 1118.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBTN Goetsenhoven BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°46.749'N 4°57.500'E
tijd: 10:17:37 UTC
alti: -55 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°46.723'N 4°58.762'E = 92° 1.5 km van vertrek
tijd: 10:20:32 UTC
alti: 461 m
Landingspunt
pos.: 50°46.892'N 4°57.455'E = 349° 0.3 km van vertrek
tijd: 17:40:32 UTC
alti: -42 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 07:22:55
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°45.438'N 4°57.771'E @ 10:27:06 UTC, 779 m
punt 1: 51°21.707'N 6°13.920'E @ 11:54:52 UTC, 1005 m
punt 2: 50°06.289'N 5°02.097'E @ 14:01:16 UTC, 1066 m
punt 3: 51°00.494'N 5°35.597'E @ 15:22:58 UTC, 1218 m
punt 4: 50°40.814'N 5°03.808'E @ 15:59:07 UTC, 1254 m
punt 5: 50°55.182'N 5°20.524'E @ 16:24:36 UTC, 1161 m
Finish: 50°29.388'N 5°01.802'E @ 17:07:39 UTC, 1173 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 111.5 km 52° @ 76.2 km/h
been 2: 163.4 km 212° @ 77.6 km/h
been 3: 108.0 km 21° @ 79.3 km/h
been 4: 52.2 km 226° @ 86.6 km/h
been 5: 33.1 km 36° @ 77.9 km/h
been 6: 52.7 km 205° @ 73.4 km/h
Afgelegde afstand: 520.9 km
Duur: 06:40:33
Gemiddelde snelheid: 78.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 32.6 km
Starthoogte: 356.0 m
Finishhoogte: 1173.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -817 m
Totale score afstand: 520.9 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°48.825'N 5°10.913'E = 76° 16.2 km van vertrek
tijd: 10:48:23 UTC
alti: 906 m
Finishpunt
pos.: 50°57.108'N 5°18.397'E = 52° 31.1 km van vertrek
tijd: 12:48:23 UTC
alti: 651 m
Grootste afstand in 2 uur: 174.8 km
Beste snelheid in 2 uur: 87.4 km/h
Hoogteverlies: 255 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 92.0 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: RWY 35 50°46.617'N 4°57.517'E
punt 1: WEVER 50°52.650'N 4°56.033'E 11.3 km 351°
punt 2: NAMECHE 50°28.117'N 4°59.783'E 45.7 km 174°
finish: 1 GOET 50°46.950'N 4°57.450'E 35.0 km 356°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: RWY 35 @ 17:27:46 UTC, 605 m
punt 1: WEVER niet gerond
afbreekpunt: 50°47.999'N 4°56.976'E @ 17:35:44 UTC, 285 m : 2.6 km 19.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 2.6 km
Duur van de proef: 00:07:58
Gemiddelde snelheid: 19.8 km/h
Start hoogte: 356 m
Hoogte passeren start: 605 m
Hoogte aan break-punt: 285 m
Hoogteverlies over proef: 71 m
Totale score afstand: 2.6 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 76.6 km
Been 1: 48.8 km
Been 2: 48.8 km
Totaal: 174.2 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:20:32 UTC
einde: 17:40:31 UTC
duur: 07:19:59
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 356 m @ 10:22:08 UTC
hoog punt: 1474 m @ 13:25:59 UTC
hoogtewinst: 1118 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:59:31 bearing 65.7°
Tweede punt: 14:01:20 bearing 156.1°
Totale hoek: 90.4°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 6764
| |||||||||||||||||||||