CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef10-08-2024 -- Bert Jr. SCHMELZER -- 3412,7 punten
155 Aantal loggerpunten gereduceerd Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 10/08/2024
Piloot: BERT SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KSBT
Toestel type: VENTUS 3T Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: agj
Logger file: 2024-08-10-LXV-AGJ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 08:59:22
Duurvlucht : 08:12:31
Vrije vlucht : 847.0 km
Fasttrack : 130.8 kmh
Opgegeven proef: 832.7 km
Driehoek : 832.6 km
Hoogtewinst : 1419.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
LSZN Hausen Am Albis BeNeLux: NEE
Vertrekpunt
pos.: 47°14.312'N 8°31.202'E
tijd: 08:11:02 UTC
alti: 497 m
Ontkoppelpunt
pos.: 47°16.092'N 8°10.650'E = 277° 26.1 km van vertrek
tijd: 08:23:18 UTC
alti: 1898 m
Landingspunt
pos.: 47°14.314'N 8°30.916'E = 271° 0.4 km van vertrek
tijd: 17:10:24 UTC
alti: 507 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 08:59:22
Motorgebruik
aantal keren: 3
totale motortijd: 17.7 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 47°32.420'N 7°59.013'E @ 08:41:25 UTC, 1901 m
punt 1: 48°45.439'N 8°42.098'E @ 10:11:50 UTC, 1434 m
punt 2: 49°30.491'N 9°37.195'E @ 11:04:27 UTC, 959 m
punt 3: 49°07.885'N 12°26.559'E @ 12:44:29 UTC, 1635 m
punt 4: 47°53.034'N 8°17.663'E @ 16:13:36 UTC, 1643 m
punt 5: 47°32.844'N 7°58.808'E @ 16:42:59 UTC, 1151 m
Finish: 47°25.148'N 8°13.140'E @ 16:53:56 UTC, 575 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 145.5 km 21° @ 96.5 km/h
been 2: 107.1 km 38° @ 122.1 km/h
been 3: 209.4 km 100° @ 125.6 km/h
been 4: 336.4 km 247° @ 96.5 km/h
been 5: 44.2 km 212° @ 90.3 km/h
been 6: 23.0 km 128° @ 125.8 km/h
Afgelegde afstand: 865.6 km
Duur: 08:12:31
Gemiddelde snelheid: 105.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 52.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 30.3 km
Starthoogte: 1901.0 m
Finishhoogte: 575.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 1326 m
Totale score afstand: 847.0 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 49°25.986'N 10°02.831'E = 24° 269.0 km van vertrek
tijd: 11:27:36 UTC
alti: 1247 m
Finishpunt
pos.: 48°56.358'N 11°19.711'E = 47° 282.0 km van vertrek
tijd: 13:27:36 UTC
alti: 1407 m
Grootste afstand in 2 uur: 261.7 km
Beste snelheid in 2 uur: 130.8 km/h
Hoogteverlies: -160 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 832.7 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: SISSELER FABRIK 47°32.978'N 7°58.865'E
punt 1: TURNPOINT 49°30.438'N 9°37.241'E 249.1 km 28°
punt 2: TURNPOINT_1752981 49°07.941'N 12°26.433'E 209.2 km 100°
finish: SISSELER FABRIK 47°32.978'N 7°58.865'E 374.4 km 244°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: SISSELER FABRIK @ 08:41:59 UTC, 1866 m
punt 1: TURNPOINT @ 11:04:27 UTC, 959 m : 249.1 km 104.9 km/h
punt 2: TURNPOINT_1752981 @ 12:44:27 UTC, 1642 m : 209.2 km 125.5 km/h
finish: SISSELER FABRIK @ 16:42:50 UTC, 1158 m : 374.4 km 94.2 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand: 832.7 km
Duur van de proef: 08:00:51
Gemiddelde snelheid: 103.9 km/h
Start hoogte: 1866 m
Hoogte passeren start: 1866 m
Hoogte passeren finish: 1158 m
Hoogteverlies over proef: 708 m
Totale score afstand: 832.7 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 249.8 km
Been 1: 208.8 km
Been 2: 374.0 km
Totaal: 832.6 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 08:41:25 UTC
einde: 16:53:56 UTC
duur: 08:12:31
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 670 m @ 10:35:17 UTC
hoog punt: 2089 m @ 15:39:21 UTC
hoogtewinst: 1419 m
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 9017
| |||||||||||||||||||||