CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef15-08-2024 -- Geert DE PALMENAER -- 786,7 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 15/08/2024
Piloot: GEERT DE PALMENAER
Zweefvliegtuig: OO-ZLE
Toestel type: VENTUS 2CM Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: qgl
Logger file: 2024-08-15-LXV-QGL-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:47:53
Duurvlucht : 04:43:48
Vrije vlucht : 236.0 km
Fasttrack : 65.2 kmh
Driehoek : 192.0 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBGG Geraardsbergen BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°45.425'N 3°51.919'E
tijd: 11:31:44 UTC
alti: -22 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°45.156'N 3°49.713'E = 259° 2.6 km van vertrek
tijd: 11:35:49 UTC
alti: 603 m
Landingspunt
pos.: 50°45.151'N 3°51.711'E = 206° 0.6 km van vertrek
tijd: 16:19:37 UTC
alti: -13 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 04:47:53
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 4.1 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°46.024'N 3°52.768'E @ 12:06:00 UTC, 770 m
punt 1: 50°36.932'N 3°38.452'E @ 12:35:06 UTC, 656 m
punt 2: 50°45.655'N 2°46.162'E @ 13:37:08 UTC, 673 m
punt 3: 51°05.464'N 3°20.541'E @ 14:19:14 UTC, 881 m
punt 4: 50°53.066'N 3°30.530'E @ 14:58:44 UTC, 997 m
punt 5: 50°43.779'N 3°17.454'E @ 15:16:54 UTC, 621 m
Finish: 50°47.151'N 3°55.403'E @ 16:10:22 UTC, 718 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 23.8 km 225° @ 49.2 km/h
been 2: 63.7 km 285° @ 61.6 km/h
been 3: 54.5 km 47° @ 77.7 km/h
been 4: 25.8 km 153° @ 39.2 km/h
been 5: 23.1 km 222° @ 76.2 km/h
been 6: 45.1 km 82° @ 50.6 km/h
Afgelegde afstand: 236.0 km
Duur: 04:04:22
Gemiddelde snelheid: 57.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 5.2 km
Starthoogte: 318.0 m
Finishhoogte: 718.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -400 m
Totale score afstand: 236.0 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°43.822'N 3°07.877'E = 267° 51.9 km van vertrek
tijd: 13:18:32 UTC
alti: 1135 m
Finishpunt
pos.: 50°44.130'N 3°18.412'E = 267° 39.5 km van vertrek
tijd: 15:18:32 UTC
alti: 624 m
Grootste afstand in 2 uur: 130.4 km
Beste snelheid in 2 uur: 65.2 km/h
Hoogteverlies: 511 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 527.9 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: OVERBOELARE 50°45.217'N 3°51.767'E
punt 1: KEERPUNT 49°41.529'N 3°26.823'E 121.7 km 194°
punt 2: PICQUIGNY CENTREVILLE 49°56.631'N 2°08.583'E 97.9 km 287°
punt 3: HIRSON GARE SNCF 49°54.798'N 4°05.032'E 139.4 km 91°
punt 4: ST QUENTIN A26 AF 49°51.750'N 3°14.217'E 61.1 km 265°
finish: OVERBOELARE 50°44.724'N 3°51.421'E 107.7 km 24°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: OVERBOELARE @ 12:07:05 UTC, 713 m
punt 1: KEERPUNT niet gerond
afbreekpunt: 50°36.931'N 3°38.403'E @ 12:35:08 UTC, 644 m : 18.1 km 38.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 18.1 km
Duur van de proef: 00:28:03
Gemiddelde snelheid: 38.7 km/h
Start hoogte: 318 m
Hoogte passeren start: 713 m
Hoogte aan break-punt: 644 m
Hoogteverlies over proef: -326 m
Totale score afstand: 18.1 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 54.4 km
Been 1: 58.3 km
Been 2: 79.4 km
Totaal: 192.0 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:35:49 UTC
einde: 16:19:37 UTC
duur: 04:43:48
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 318 m @ 11:51:12 UTC
hoog punt: 1261 m @ 15:41:04 UTC
hoogtewinst: 943 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 14:19:14 bearing 285.2°
Tweede punt: 15:59:46 bearing 241.3°
Totale hoek: -43.9°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3690
| |||||||||||||||||||||