CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef08-08-2024 -- Benjamin HEYLEN & TOM CONINGS -- 1003,5 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 08/08/2024
Piloot: BEN HEYLEN
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type: DUO DISCUS XLT? Klasse: DOUBLESEATER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 75l
Logger file: 2024-08-08-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:41:38
Duurvlucht : 03:30:59
Vrije vlucht : 251.4 km
Fasttrack : 89.4 kmh
Opgegeven proef: 249.6 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
ZZZZ -Onbekend- BeNeLux: NEE
Vertrekpunt
pos.: 48°30.921'N 1°38.387'E
tijd: 10:40:05 UTC
alti: 109 m
Ontkoppelpunt
pos.: 48°31.590'N 1°34.197'E = 284° 5.3 km van vertrek
tijd: 10:44:23 UTC
alti: 669 m
Landingspunt
pos.: 48°31.116'N 1°38.351'E = 353° 0.4 km van vertrek
tijd: 14:21:43 UTC
alti: 122 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 03:41:38
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 0.8 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 48°34.989'N 1°32.457'E @ 11:02:11 UTC, 1226 m
punt 1: 48°18.224'N 1°15.157'E @ 11:52:57 UTC, 777 m
punt 2: 48°14.627'N 2°31.268'E @ 13:00:19 UTC, 1140 m
punt 3: 48°09.415'N 2°45.483'E @ 13:14:31 UTC, 1179 m
punt 4: 48°17.731'N 2°18.170'E @ 13:45:09 UTC, 1367 m
punt 5: 48°21.131'N 1°44.543'E @ 14:13:09 UTC, 1080 m
Finish: 48°31.116'N 1°38.351'E @ 14:21:43 UTC, 122 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 37.7 km 215° @ 44.5 km/h
been 2: 94.4 km 94° @ 84.1 km/h
been 3: 20.1 km 119° @ 84.9 km/h
been 4: 37.2 km 295° @ 72.8 km/h
been 5: 42.0 km 279° @ 90.1 km/h
been 6: 20.0 km 338° @ 140.2 km/h
Afgelegde afstand: 251.4 km
Duur: 03:19:32
Gemiddelde snelheid: 75.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 10.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Starthoogte: 834.0 m
Finishhoogte: 122.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 712 m
Totale score afstand: 251.4 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 48°16.749'N 1°42.349'E = 169° 26.7 km van vertrek
tijd: 12:21:04 UTC
alti: 1017 m
Finishpunt
pos.: 48°30.370'N 1°38.304'E = 186° 1.0 km van vertrek
tijd: 14:21:04 UTC
alti: 189 m
Grootste afstand in 2 uur: 178.8 km
Beste snelheid in 2 uur: 89.4 km/h
Hoogteverlies: 828 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 252.6 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: 003BOUGLAINVAL 48°33.967'N 1°30.483'E
punt 1: 109ILLIERS-COMBRAY 48°18.233'N 1°14.800'E 35.0 km 214°
punt 2: 085DORDIVES 48°09.350'N 2°45.800'E 113.9 km 98°
punt 3: 255PRUNAYLEGILLON 48°21.983'N 1°38.083'E 87.0 km 286°
finish: 001BAILLEAUARMENONVILLE 48°30.983'N 1°38.417'E 16.7 km 1°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: 003BOUGLAINVAL @ 11:07:34 UTC, 1230 m
punt 1: 109ILLIERS-COMBRAY @ 11:52:56 UTC, 778 m : 34.5 km 45.6 km/h
punt 2: 085DORDIVES @ 13:14:31 UTC, 1179 m : 112.9 km 83.0 km/h
punt 3: 255PRUNAYLEGILLON @ 14:16:32 UTC, 875 m : 86.0 km 83.2 km/h
finish: 001BAILLEAUARMENONVILLE @ 14:21:34 UTC, 116 m : 16.2 km 192.9 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 249.6 km
Duur van de proef: 03:14:00
Gemiddelde snelheid: 77.2 km/h
Start hoogte: 834 m
Hoogte passeren start: 1230 m
Hoogte passeren finish: 116 m
Hoogteverlies over proef: 718 m
Totale score afstand: 249.6 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:50:44 UTC
einde: 14:21:43 UTC
duur: 03:30:59
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 707 m @ 11:53:44 UTC
hoog punt: 1535 m @ 14:03:36 UTC
hoogtewinst: 828 m
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 2123
| |||||||||||||||||||||