CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef31-08-2024 -- Bert Jr. SCHMELZER -- 2430,2 punten
155 Aantal loggerpunten gereduceerd Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 31/08/2024
Piloot: BERT SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KSBT
Toestel type: VENTUS 3T Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: agj
Logger file: 2024-08-31-LXV-AGJ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 08:38:54
Duurvlucht : 08:38:48
Vrije vlucht : 741.2 km
Fasttrack : 113.1 kmh
Opgegeven proef: 211.5 km
Driehoek : 506.4 km
Hoogtewinst : 3729.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
LSZN Hausen Am Albis BeNeLux: NEE
Vertrekpunt
pos.: 47°14.314'N 8°31.202'E
tijd: 08:53:58 UTC
alti: 526 m
Ontkoppelpunt
pos.: 47°14.314'N 8°31.177'E = 270° 0.0 km van vertrek
tijd: 08:54:02 UTC
alti: 526 m
Landingspunt
pos.: 47°14.316'N 8°30.875'E = 271° 0.4 km van vertrek
tijd: 17:32:52 UTC
alti: 538 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 08:38:54
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 47°14.314'N 8°31.177'E @ 08:54:02 UTC, 526 m
punt 1: 46°41.059'N 7°23.303'E @ 10:30:56 UTC, 2260 m
punt 2: 45°32.894'N 7°01.718'E @ 12:01:42 UTC, 2669 m
punt 3: 46°34.443'N 8°32.436'E @ 13:51:15 UTC, 2978 m
punt 4: 46°39.920'N 9°57.896'E @ 14:56:37 UTC, 2997 m
punt 5: 46°27.170'N 8°17.141'E @ 16:29:33 UTC, 2522 m
Finish: 47°21.676'N 8°29.562'E @ 17:25:48 UTC, 981 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 105.9 km 235° @ 65.6 km/h
been 2: 129.3 km 193° @ 85.5 km/h
been 3: 163.4 km 45° @ 89.5 km/h
been 4: 109.6 km 84° @ 100.6 km/h
been 5: 130.9 km 260° @ 84.5 km/h
been 6: 102.2 km 9° @ 109.0 km/h
Afgelegde afstand: 741.2 km
Duur: 08:31:46
Gemiddelde snelheid: 86.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.8 km
Starthoogte: 526.0 m
Finishhoogte: 981.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -455 m
Totale score afstand: 741.2 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 45°58.295'N 7°38.671'E = 206° 156.0 km van vertrek
tijd: 13:12:17 UTC
alti: 3708 m
Finishpunt
pos.: 46°34.703'N 9°43.728'E = 128° 117.8 km van vertrek
tijd: 15:12:17 UTC
alti: 2664 m
Grootste afstand in 2 uur: 226.3 km
Beste snelheid in 2 uur: 113.1 km/h
Hoogteverlies: 1044 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 858.7 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: WENDEPUNKT 47°01.696'N 8°20.682'E
punt 1: WENDEPUNKT_1800402 46°41.130'N 7°23.547'E 82.0 km 243°
punt 2: WENDEPUNKT_1800403 44°24.824'N 6°39.257'E 259.0 km 193°
punt 3: X NUNA 46°43.039'N 10°09.782'E 374.9 km 46°
finish: WENDEPUNKT 47°01.696'N 8°20.682'E 142.9 km 285°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: WENDEPUNKT @ 09:08:02 UTC, 1936 m
punt 1: WENDEPUNKT_1800402 @ 10:30:53 UTC, 2263 m : 82.0 km 59.4 km/h
punt 2: WENDEPUNKT_1800403 niet gerond
afbreekpunt: 45°32.857'N 7°01.862'E @ 12:01:37 UTC, 2679 m : 129.5 km 85.6 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 211.5 km
Duur van de proef: 02:53:35
Gemiddelde snelheid: 73.1 km/h
Start hoogte: 525 m
Hoogte passeren start: 1936 m
Hoogte aan break-punt: 2679 m
Hoogteverlies over proef: -2154 m
Totale score afstand: 211.5 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 141.8 km
Been 1: 222.8 km
Been 2: 141.8 km
Totaal: 506.4 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 08:54:02 UTC
einde: 17:32:50 UTC
duur: 08:38:48
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 525 m @ 08:54:05 UTC
hoog punt: 4254 m @ 13:20:28 UTC
hoogtewinst: 3729 m
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 16460
| |||||||||||||||||||||