10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef18-08-2024 -- Pieter-Jan DE SMET -- 1098,8 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: EBGG Sector 1
IGC File gegevens: 127 Geen ENL signaal, scoring geforceerd Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 18/08/2024 Piloot: PIETER-JAN DE SMET Zweefvliegtuig: D-7821 Toestel type: HORNET Klasse: CLUB Logger type: Flarm s/n: 7uu Logger file: 2024-08-18-FLA-7UU-01.IGC Motor detectie: Geen SAMENVATTING Vluchttijd : 05:35:38 Duurvlucht : 05:34:58 Vrije vlucht : 274.7 km Fasttrack : 64.6 kmh Opgegeven proef: 125.4 km Driehoek : 109.9 km Hoogtewinst : 1055.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBGG Geraardsbergen BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°45.021'N 3°51.561'E tijd: 10:36:23 UTC alti: 16 m Ontkoppelpunt pos.: 50°45.021'N 3°51.561'E = -nan° 0.0 km van vertrek tijd: 10:36:23 UTC alti: 16 m Landingspunt pos.: 50°45.255'N 3°51.801'E = 33° 0.5 km van vertrek tijd: 16:12:01 UTC alti: -1 m Afstand take-off tot landing: 0.5 Totale vluchtduur: 05:35:38 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°45.716'N 3°53.233'E @ 10:59:07 UTC, 804 m punt 1: 50°38.759'N 3°39.909'E @ 11:37:47 UTC, 672 m punt 2: 49°38.409'N 3°36.072'E @ 13:18:49 UTC, 1102 m punt 3: 50°08.997'N 3°43.089'E @ 14:45:13 UTC, 834 m punt 4: 50°19.163'N 3°56.830'E @ 15:31:15 UTC, 1090 m punt 5: 50°36.363'N 3°39.292'E @ 16:00:47 UTC, 929 m Finish: 50°45.255'N 3°51.801'E @ 16:12:01 UTC, -1 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 20.3 km 231° @ 31.5 km/h been 2: 112.0 km 182° @ 66.5 km/h been 3: 57.3 km 8° @ 39.8 km/h been 4: 24.9 km 41° @ 32.5 km/h been 5: 38.0 km 327° @ 77.3 km/h been 6: 22.1 km 42° @ 118.1 km/h Afgelegde afstand: 274.7 km Duur: 05:12:54 Gemiddelde snelheid: 52.7 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.4 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.5 km Starthoogte: 269.0 m Finishhoogte: -1.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 270 m Totale score afstand: 274.7 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 50°40.706'N 3°50.890'E = 186° 8.0 km van vertrek tijd: 11:21:53 UTC alti: 875 m Finishpunt pos.: 49°39.535'N 3°38.723'E = 187° 122.4 km van vertrek tijd: 13:21:53 UTC alti: 1042 m Grootste afstand in 2 uur: 129.2 km Beste snelheid in 2 uur: 64.6 km/h Hoogteverlies: -167 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 305.0 km GELDIG vertrek: GERAARDS 50°45.333'N 3°51.833'E start: GERAARDS 50°45.333'N 3°51.833'E punt 1: VAILLY S 49°24.183'N 3°30.917'E 152.5 km 190° finish: GERAARDS 50°45.333'N 3°51.833'E 152.5 km 9° landing: GERAARDS 50°45.333'N 3°51.833'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: GERAARDS @ 11:11:19 UTC, 812 m punt 1: VAILLY S niet gerond afbreekpunt: 49°38.412'N 3°36.034'E @ 13:18:51 UTC, 1100 m : 125.4 km 59.0 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 125.4 km Duur van de proef: 02:07:32 Gemiddelde snelheid: 59.0 km/h Start hoogte: 269 m Hoogte passeren start: 812 m Hoogte aan break-punt: 1100 m Hoogteverlies over proef: -831 m Totale score afstand: 125.4 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 48.3 km Been 1: 30.8 km Been 2: 30.8 km Totaal: 109.9 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:37:03 UTC einde: 16:12:01 UTC duur: 05:34:58 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 269 m @ 10:38:49 UTC hoog punt: 1324 m @ 14:01:55 UTC hoogtewinst: 1055 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 10:39:27 bearing 250.8° Tweede punt: 13:22:35 bearing 203.5° Totale hoek: -47.3° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Geen ENL signaal, scoring geforceerd Rekentijd 5756 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||