CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef08-09-2024 -- André RUYMEN -- 631,0 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 08/09/2024
Piloot: ANDRE RUYMEN
Zweefvliegtuig: D-KMJR
Toestel type: VENTUS2/18M Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 7gv
Logger file: 2024-09-08-LXV-7GV-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:09:07
Duurvlucht : 03:58:52
Vrije vlucht : 189.3 km
Fasttrack : 63.1 kmh
Opgegeven proef: 124.2 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBTN Goetsenhoven BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°47.148'N 4°57.386'E
tijd: 10:43:39 UTC
alti: 63 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°46.354'N 4°56.133'E = 225° 2.1 km van vertrek
tijd: 10:47:43 UTC
alti: 636 m
Landingspunt
pos.: 50°46.896'N 4°57.445'E = 172° 0.5 km van vertrek
tijd: 14:52:46 UTC
alti: 81 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 04:09:07
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 0.8 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 50°46.828'N 4°55.245'E @ 10:54:18 UTC, 916 m
punt 1: 51°09.283'N 5°49.924'E @ 11:52:53 UTC, 1016 m
punt 2: 50°56.798'N 5°35.392'E @ 12:21:46 UTC, 950 m
punt 3: 51°07.420'N 5°25.896'E @ 13:03:31 UTC, 1047 m
punt 4: 50°53.402'N 5°20.376'E @ 13:54:11 UTC, 1004 m
Finish: 50°48.715'N 4°51.590'E @ 14:40:48 UTC, 782 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 76.4 km 57° @ 78.2 km/h
been 2: 28.7 km 216° @ 59.6 km/h
been 3: 22.6 km 331° @ 32.5 km/h
been 4: 26.8 km 194° @ 31.7 km/h
been 5: 34.9 km 256° @ 44.9 km/h
Afgelegde afstand: 189.3 km
Duur: 03:46:30
Gemiddelde snelheid: 50.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 7.4 km
Starthoogte: 928.0 m
Finishhoogte: 782.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 146 m
Totale score afstand: 189.3 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°46.990'N 4°55.191'E = 264° 2.6 km van vertrek
tijd: 10:54:27 UTC
alti: 900 m
Finishpunt
pos.: 51°06.508'N 5°25.794'E = 43° 48.9 km van vertrek
tijd: 12:54:27 UTC
alti: 746 m
Grootste afstand in 2 uur: 126.2 km
Beste snelheid in 2 uur: 63.1 km/h
Hoogteverlies: 154 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 313.3 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: 1GOET 50°46.950'N 4°57.450'E
punt 1: 10KES 51°09.030'N 5°49.530'E 73.4 km 56°
punt 2: 1ZUTE 50°56.950'N 5°35.550'E 27.7 km 216°
punt 3: 1WEEL 51°23.830'N 4°58.100'E 66.3 km 319°
punt 4: 1ZUTE 50°56.950'N 5°35.550'E 66.3 km 139°
punt 5: 10SER 50°35.250'N 5°00.370'E 57.7 km 226°
finish: 1GOET 50°46.950'N 4°57.450'E 22.0 km 351°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: 1GOET @ 10:56:18 UTC, 847 m
punt 1: 10KES @ 11:53:03 UTC, 985 m : 73.4 km 77.6 km/h
punt 2: 1ZUTE @ 12:21:45 UTC, 951 m : 27.7 km 58.0 km/h
punt 3: 1WEEL niet gerond
afbreekpunt: 51°07.009'N 5°23.873'E @ 13:05:01 UTC, 967 m : 23.0 km 31.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 124.2 km
Duur van de proef: 02:08:43
Gemiddelde snelheid: 57.9 km/h
Start hoogte: 802 m
Hoogte passeren start: 847 m
Hoogte aan break-punt: 967 m
Hoogteverlies over proef: -165 m
Totale score afstand: 124.2 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 26.2 km
Been 1: 26.2 km
Been 2: 41.2 km
Totaal: 93.6 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:53:54 UTC
einde: 14:52:46 UTC
duur: 03:58:52
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 577 m @ 11:03:06 UTC
hoog punt: 1334 m @ 12:16:12 UTC
hoogtewinst: 757 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:04:56 bearing 69.1°
Tweede punt: 14:27:42 bearing 115.8°
Totale hoek: 46.7°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5546
| |||||||||||||||||||||