CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef08-09-2024 -- Tom SEGERS -- 382,3 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 08/09/2024
Piloot: TOM SEGERS
Zweefvliegtuig: OO-YLX
Toestel type: LS 4 Klasse: STANDARD
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 98z
Logger file: 2024-09-08-NAV-98Z-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 02:49:00
Duurvlucht : 02:45:48
Vrije vlucht : 99.4 km
Fasttrack : 43.4 kmh
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.255'N 5°22.813'E
tijd: 10:35:00 UTC
alti: 53 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°57.005'N 5°18.783'E = 244° 5.2 km van vertrek
tijd: 10:38:12 UTC
alti: 708 m
Landingspunt
pos.: 50°47.437'N 5°11.993'E = 212° 23.7 km van vertrek
tijd: 13:24:00 UTC
alti: 91 m
Afstand take-off tot landing: 23.7
Totale vluchtduur: 02:49:00
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 5
Start : 50°53.988'N 5°18.272'E @ 10:57:16 UTC, 883 m
punt 1: 51°04.741'N 5°24.378'E @ 11:06:44 UTC, 937 m
punt 2: 51°12.847'N 5°10.333'E @ 11:26:24 UTC, 999 m
punt 3: 50°57.995'N 5°23.243'E @ 12:39:32 UTC, 731 m
Finish: 50°46.967'N 5°11.564'E @ 13:21:30 UTC, 290 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 21.2 km 20° @ 134.2 km/h
been 2: 22.2 km 313° @ 67.8 km/h
been 3: 31.4 km 151° @ 25.8 km/h
been 4: 24.6 km 214° @ 35.2 km/h
Afgelegde afstand: 99.4 km
Duur: 02:24:14
Gemiddelde snelheid: 41.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 9.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 24.7 km
Starthoogte: 572.0 m
Finishhoogte: 290.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 282 m
Totale score afstand: 99.4 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°55.615'N 5°19.497'E = 218° 6.2 km van vertrek
tijd: 10:54:42 UTC
alti: 996 m
Finishpunt
pos.: 50°55.945'N 5°16.625'E = 239° 8.4 km van vertrek
tijd: 12:54:42 UTC
alti: 925 m
Grootste afstand in 2 uur: 86.8 km
Beste snelheid in 2 uur: 43.4 km/h
Hoogteverlies: 71 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 314.6 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E
punt 1: WEELDE 25 51°24.860'N 5°02.230'E 63.7 km 329°
punt 2: BRASSCHAAT 51°20.450'N 4°30.250'E 38.0 km 258°
punt 3: POINT_1 51°14.702'N 5°21.224'E 60.2 km 100°
punt 4: HANNUT 50°40.330'N 5°04.740'E 66.6 km 197°
punt 5: POINT_2 51°03.923'N 5°41.513'E 61.4 km 44°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 24.6 km 245°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 0.0 km
Duur van de proef: 00:00:00
Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h
Start hoogte: 0 m
Hoogte passeren start: 708 m
Hoogte aan break-punt: 0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand: 0.0 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 22.3 km
Been 1: 31.8 km
Been 2: 21.3 km
Totaal: 75.3 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:38:12 UTC
einde: 13:24:00 UTC
duur: 02:45:48
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 336 m @ 12:31:34 UTC
hoog punt: 1219 m @ 12:49:02 UTC
hoogtewinst: 883 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:26:24 bearing 53.9°
Tweede punt: 13:22:12 bearing 104.6°
Totale hoek: 50.7°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5043
| |||||||||||||||||||||