CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef14-09-2024 -- David JANSSEN -- 1070,7 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 14/09/2024
Piloot: JANSSEN DAVID
Zweefvliegtuig: D-6651
Toestel type: LS 3 Klasse: CLUB
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 4sc
Logger file: 2024-09-14-NAV-4SC-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 05:47:50
Duurvlucht : 05:45:01
Vrije vlucht : 286.4 km
Fasttrack : 65.9 kmh
Opgegeven proef: 107.8 km
Driehoek : 120.2 km
Hoogtewinst : 1197.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°10.957'N 5°13.669'E
tijd: 10:17:21 UTC
alti: -123 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°10.163'N 5°11.437'E = 240° 3.0 km van vertrek
tijd: 10:20:10 UTC
alti: 391 m
Landingspunt
pos.: 51°10.812'N 5°13.077'E = 249° 0.7 km van vertrek
tijd: 16:05:11 UTC
alti: -114 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 05:47:50
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°10.196'N 5°11.027'E @ 10:20:49 UTC, 365 m
punt 1: 51°12.209'N 5°43.925'E @ 11:08:57 UTC, 946 m
punt 2: 51°37.658'N 6°37.230'E @ 12:41:17 UTC, 846 m
punt 3: 51°11.556'N 5°25.697'E @ 14:15:37 UTC, 780 m
punt 4: 51°00.880'N 5°20.464'E @ 14:43:57 UTC, 1270 m
punt 5: 51°13.170'N 5°28.869'E @ 15:06:32 UTC, 1048 m
Finish: 51°16.067'N 5°04.772'E @ 15:39:40 UTC, 776 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 38.5 km 84° @ 48.0 km/h
been 2: 77.8 km 52° @ 50.5 km/h
been 3: 96.0 km 240° @ 61.1 km/h
been 4: 20.7 km 197° @ 43.9 km/h
been 5: 24.8 km 23° @ 65.9 km/h
been 6: 28.6 km 281° @ 51.7 km/h
Afgelegde afstand: 286.4 km
Duur: 05:18:51
Gemiddelde snelheid: 53.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 14.0 km
Starthoogte: 356.0 m
Finishhoogte: 776.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -420 m
Totale score afstand: 286.4 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°27.934'N 6°23.656'E = 68° 87.2 km van vertrek
tijd: 13:18:54 UTC
alti: 1229 m
Finishpunt
pos.: 51°11.355'N 5°18.644'E = 83° 5.8 km van vertrek
tijd: 15:18:54 UTC
alti: 961 m
Grootste afstand in 2 uur: 131.8 km
Beste snelheid in 2 uur: 65.9 km/h
Hoogteverlies: 268 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 414.8 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: KEIHEUVEL 51°10.852'N 5°13.245'E
punt 1: WESEL BRUG 51°38.730'N 6°36.430'E 109.4 km 61°
punt 2: ZONHOVEN 51°00.728'N 5°22.287'E 111.3 km 231°
punt 3: BERINGE NL 51°20.350'N 5°56.570'E 54.0 km 47°
punt 4: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 57.1 km 224°
punt 5: NEDERWEERT 51°16.580'N 5°45.790'E 43.6 km 38°
finish: KEIHEUVEL 51°10.852'N 5°13.245'E 39.3 km 255°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: KEIHEUVEL @ 10:30:47 UTC, 287 m
punt 1: WESEL BRUG niet gerond
afbreekpunt: 51°37.836'N 6°36.592'E @ 12:41:48 UTC, 796 m : 107.8 km 49.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 107.8 km
Duur van de proef: 02:11:01
Gemiddelde snelheid: 49.4 km/h
Start hoogte: 286 m
Hoogte passeren start: 287 m
Hoogte aan break-punt: 796 m
Hoogteverlies over proef: -510 m
Totale score afstand: 107.8 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 38.0 km
Been 1: 33.7 km
Been 2: 48.5 km
Totaal: 120.2 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:20:10 UTC
einde: 16:05:11 UTC
duur: 05:45:01
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 241 m @ 10:31:19 UTC
hoog punt: 1438 m @ 13:35:52 UTC
hoogtewinst: 1197 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 14:44:00 bearing 77.8°
Tweede punt: 15:39:43 bearing 45.3°
Totale hoek: -32.5°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4340
| |||||||||||||||||||||