CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef14-09-2024 -- Stephane VANDER VEKEN -- 795,3 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 14/09/2024
Piloot: VANDER VEKEN S
Zweefvliegtuig: F-CGUQ
Toestel type: LS 6-18 Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 2nn
Logger file: 2024-09-14-LXV-2NN-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:05:22
Duurvlucht : 03:02:50
Vrije vlucht : 209.8 km
Fasttrack : 75.9 kmh
Opgegeven proef: 186.1 km
Driehoek : 196.5 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBTY Maubray BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°31.828'N 3°30.129'E
tijd: 12:04:13 UTC
alti: -106 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°32.286'N 3°30.487'E = 26° 0.9 km van vertrek
tijd: 12:06:45 UTC
alti: 451 m
Landingspunt
pos.: 50°31.870'N 3°29.925'E = 288° 0.3 km van vertrek
tijd: 15:09:35 UTC
alti: -98 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 03:05:22
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°32.539'N 3°29.848'E @ 12:14:20 UTC, 847 m
punt 1: 50°21.222'N 3°33.487'E @ 12:35:38 UTC, 840 m
punt 2: 50°07.097'N 3°14.450'E @ 13:00:25 UTC, 1081 m
punt 3: 50°18.268'N 4°01.916'E @ 13:47:18 UTC, 1132 m
punt 4: 50°28.297'N 3°38.559'E @ 14:20:30 UTC, 936 m
punt 5: 50°45.126'N 3°27.259'E @ 14:56:14 UTC, 1183 m
Finish: 50°31.025'N 3°29.899'E @ 15:06:21 UTC, 218 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 21.4 km 168° @ 60.3 km/h
been 2: 34.6 km 221° @ 83.8 km/h
been 3: 60.1 km 70° @ 77.0 km/h
been 4: 33.3 km 304° @ 60.3 km/h
been 5: 33.9 km 337° @ 57.0 km/h
been 6: 26.3 km 173° @ 156.1 km/h
Afgelegde afstand: 209.8 km
Duur: 02:52:01
Gemiddelde snelheid: 73.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.5 km
Starthoogte: 404.0 m
Finishhoogte: 218.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 186 m
Totale score afstand: 209.8 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°27.920'N 3°37.357'E = 130° 11.2 km van vertrek
tijd: 12:28:19 UTC
alti: 928 m
Finishpunt
pos.: 50°33.226'N 3°34.134'E = 61° 5.4 km van vertrek
tijd: 14:28:19 UTC
alti: 757 m
Grootste afstand in 2 uur: 151.9 km
Beste snelheid in 2 uur: 75.9 km/h
Hoogteverlies: 171 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 189.1 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: EBTY29 50°31.850'N 3°30.183'E
punt 1: CAMBRAI NIER 50°08.533'N 3°15.900'E 46.4 km 201°
punt 2: MAUBEUGE ELE 50°18.533'N 4°01.867'E 57.7 km 71°
punt 3: AMOUGIES 50°44.417'N 3°29.233'E 61.6 km 321°
finish: EBTY29 50°31.850'N 3°30.183'E 23.3 km 177°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: EBTY29 @ 12:16:50 UTC, 976 m
punt 1: CAMBRAI NIER @ 12:57:55 UTC, 894 m : 45.9 km 67.1 km/h
punt 2: MAUBEUGE ELE @ 13:47:06 UTC, 1137 m : 56.7 km 69.2 km/h
punt 3: AMOUGIES @ 14:49:52 UTC, 680 m : 60.6 km 57.9 km/h
finish: EBTY29 @ 15:05:32 UTC, 226 m : 22.8 km 87.4 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 186.1 km
Duur van de proef: 02:48:42
Gemiddelde snelheid: 66.2 km/h
Start hoogte: 404 m
Hoogte passeren start: 976 m
Hoogte passeren finish: 226 m
Hoogteverlies over proef: 178 m
Totale score afstand: 186.1 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 59.9 km
Been 1: 64.4 km
Been 2: 72.1 km
Totaal: 196.5 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 12:06:45 UTC
einde: 15:09:35 UTC
duur: 03:02:50
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 404 m @ 12:07:30 UTC
hoog punt: 1240 m @ 14:32:54 UTC
hoogtewinst: 836 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:44:04 bearing 205.7°
Tweede punt: 14:56:14 bearing 257.5°
Totale hoek: 51.8°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4898
| |||||||||||||||||||||