CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef14-09-2024 -- Theo STOCKMANS & ARTHUR KONINCKX -- 550,7 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 14/09/2024
Piloot: THEO STOCKMANS
Zweefvliegtuig: D-2410
Toestel type: DUO DISCUS Klasse: OPEN
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 993
Logger file: 2024-09-14-NAV-993-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:11:35
Duurvlucht : 04:06:57
Vrije vlucht : 154.2 km
Fasttrack : 55.1 kmh
Driehoek : 131.1 km
Hoogtewinst : 1049.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBTN Goetsenhoven BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°46.744'N 4°57.504'E
tijd: 11:47:37 UTC
alti: -99 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°47.684'N 4°55.610'E = 308° 2.8 km van vertrek
tijd: 11:52:15 UTC
alti: 369 m
Landingspunt
pos.: 50°46.936'N 4°57.440'E = 348° 0.4 km van vertrek
tijd: 15:59:12 UTC
alti: -90 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 04:11:35
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 50°47.660'N 4°54.870'E @ 11:52:46 UTC, 395 m
punt 1: 50°49.452'N 5°11.728'E @ 12:29:39 UTC, 957 m
punt 2: 50°58.201'N 5°32.006'E @ 13:09:09 UTC, 1128 m
punt 3: 50°41.749'N 5°00.312'E @ 13:37:37 UTC, 836 m
punt 4: 50°30.719'N 5°01.528'E @ 14:30:44 UTC, 1080 m
Finish: 50°50.471'N 4°59.002'E @ 15:50:14 UTC, 638 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 20.1 km 80° @ 32.7 km/h
been 2: 28.8 km 55° @ 43.7 km/h
been 3: 48.1 km 231° @ 101.4 km/h
been 4: 20.5 km 176° @ 23.2 km/h
been 5: 36.7 km 355° @ 27.7 km/h
Afgelegde afstand: 154.2 km
Duur: 03:57:28
Gemiddelde snelheid: 39.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 7.1 km
Starthoogte: 369.0 m
Finishhoogte: 638.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -269 m
Totale score afstand: 154.2 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°44.269'N 4°57.979'E = 173° 4.6 km van vertrek
tijd: 12:06:16 UTC
alti: 777 m
Finishpunt
pos.: 50°34.202'N 5°03.400'E = 163° 24.3 km van vertrek
tijd: 14:06:16 UTC
alti: 1015 m
Grootste afstand in 2 uur: 110.2 km
Beste snelheid in 2 uur: 55.1 km/h
Hoogteverlies: -238 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 80.1 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: RWY 24 50°47.050'N 4°57.883'E
punt 1: LATHUY 50°43.717'N 4°48.100'E 13.1 km 242°
punt 2: NAMECHE 50°28.117'N 4°59.783'E 32.0 km 154°
finish: 1 GOET 50°46.950'N 4°57.450'E 35.0 km 356°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: RWY 24 @ 13:33:29 UTC, 1129 m
punt 1: LATHUY niet gerond
afbreekpunt: 50°43.698'N 4°55.340'E @ 15:31:45 UTC, 1206 m : 4.5 km 2.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 4.5 km
Duur van de proef: 01:58:16
Gemiddelde snelheid: 2.3 km/h
Start hoogte: 369 m
Hoogte passeren start: 1129 m
Hoogte aan break-punt: 1206 m
Hoogteverlies over proef: -837 m
Totale score afstand: 4.5 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 57.7 km
Been 1: 36.7 km
Been 2: 36.7 km
Totaal: 131.1 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:52:15 UTC
einde: 15:59:12 UTC
duur: 04:06:57
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 369 m @ 11:52:15 UTC
hoog punt: 1418 m @ 13:14:12 UTC
hoogtewinst: 1049 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:09:03 bearing 83.6°
Tweede punt: 14:31:07 bearing 138.9°
Totale hoek: 55.3°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 9618
| |||||||||||||||||||||