CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef05-10-2024 -- Erik DE VOS -- 537,2 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 05/10/2024
Piloot: ERIK DE VOS
Zweefvliegtuig: D-KTEF
Toestel type: DISCUS 2C Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: a86
Logger file: 2024-10-05-LXV-A86-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor: LXV,ON,ECURRENT,MOP-(SN:63,ET=74,46,74,46,0.04V,P=1),SW:100, HW:1
ENL Threshold: 500
SAMENVATTING
Vluchttijd : 02:53:54
Duurvlucht : 02:32:12
Vrije vlucht : 153.1 km
Fasttrack : 64.7 kmh
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBTY Maubray BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°31.955'N 3°29.397'E
tijd: 12:17:55 UTC
alti: 8 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°32.434'N 3°32.313'E = 75° 3.5 km van vertrek
tijd: 12:20:37 UTC
alti: 502 m
Landingspunt
pos.: 50°31.898'N 3°29.747'E = 104° 0.4 km van vertrek
tijd: 15:11:49 UTC
alti: 26 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 02:53:54
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 13.7 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 50°32.590'N 3°31.156'E @ 12:29:29 UTC, 970 m
punt 1: 50°12.934'N 4°03.619'E @ 13:15:01 UTC, 866 m
punt 2: 50°23.292'N 3°46.430'E @ 13:36:29 UTC, 781 m
punt 3: 50°35.562'N 3°33.172'E @ 13:58:37 UTC, 600 m
punt 4: 50°45.778'N 3°27.575'E @ 14:30:21 UTC, 916 m
Finish: 50°32.734'N 3°30.462'E @ 14:52:49 UTC, 320 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 53.0 km 133° @ 69.8 km/h
been 2: 28.0 km 313° @ 78.3 km/h
been 3: 27.6 km 326° @ 74.9 km/h
been 4: 20.1 km 341° @ 37.9 km/h
been 5: 24.4 km 172° @ 65.2 km/h
Afgelegde afstand: 153.1 km
Duur: 02:23:20
Gemiddelde snelheid: 64.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.9 km
Starthoogte: 470.0 m
Finishhoogte: 320.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 150 m
Totale score afstand: 153.1 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°24.278'N 3°46.357'E = 125° 24.6 km van vertrek
tijd: 12:54:21 UTC
alti: 1128 m
Finishpunt
pos.: 50°32.734'N 3°30.462'E = 41° 1.9 km van vertrek
tijd: 14:52:49 UTC
alti: 320 m
Grootste afstand in 2 uur: 129.4 km
Beste snelheid in 2 uur: 64.7 km/h
Hoogteverlies: 808 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 242.6 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: WIERS 50°30.533'N 3°32.000'E
punt 1: CAMBRAI NIER 50°08.533'N 3°15.900'E 45.0 km 205°
punt 2: MAUBEUGE 50°16.367'N 3°57.983'E 52.1 km 74°
punt 3: AMOUGIES GLD 50°44.400'N 3°29.117'E 62.2 km 327°
punt 4: BAVAY 50°17.967'N 3°47.483'E 53.6 km 156°
finish: WIERS 50°30.533'N 3°32.000'E 29.7 km 322°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: WIERS @ 12:32:01 UTC, 915 m
punt 1: CAMBRAI NIER niet gerond
afbreekpunt: 50°27.001'N 3°39.697'E @ 12:37:53 UTC, 752 m : 0.6 km 6.6 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 0.6 km
Duur van de proef: 00:05:52
Gemiddelde snelheid: 6.6 km/h
Start hoogte: 470 m
Hoogte passeren start: 915 m
Hoogte aan break-punt: 752 m
Hoogteverlies over proef: -282 m
Totale score afstand: 0.6 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 12:20:37 UTC
einde: 14:52:49 UTC
duur: 02:32:12
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 470 m @ 12:21:09 UTC
hoog punt: 1185 m @ 13:41:05 UTC
hoogtewinst: 715 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:15:05 bearing 201.6°
Tweede punt: 14:30:21 bearing 258.3°
Totale hoek: 56.7°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 2474
| |||||||||||||||||||||