BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

16-02-2025 -- Pieter DAEMS -- 776,8 punten

Database gegevens:

Datum: 16-02-2025 Type proef: VV
Toestel: ASH 26 E Immatriculatie:
Handicapfactor: 119 Klasse: Motor
Piloot: Pieter DAEMS Club: KACK
Afstand: 231.1 km Score: 776,8 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Tijdens het slepen van een clubgenoot dacht ik toch: pompt precies wel goed. Na het slepen de HB snel gemonteerd en 20min. later in de lucht. Een uur vroeger starten was dus zeker nog mogelijk geweest. Leuke invliegdag voor het nieuwe seizoen. Merci, Tim, voor jouw 26 te mogen gebruiken!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 ALT.

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-02-16-FLA-8NL-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 16-02-2025
Weerkaart: Weerkaart van 16-02-2025



IGC File gegevens:

312 Declaratie na begin van vlucht

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   16/02/2025
Piloot:         PIETER DAEMS
Zweefvliegtuig: D-KWHB
Toestel type:   ASH 26    Klasse: 18 METER
Logger type:    Flarm  s/n: 8nl
Logger file:    2025-02-16-FLA-8NL-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:37:00
Duurvlucht     : 02:34:24
Vrije vlucht   :  231.1 km
Fasttrack      :  100.6 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.708'N   5°12.823'E
    tijd: 11:54:32 UTC
    alti: -48 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°10.812'N   5°12.675'E = 318° 0.3 km van vertrek
    tijd: 11:57:08 UTC
    alti: 491 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.756'N   5°12.925'E =  53° 0.1 km van vertrek
    tijd: 14:31:32 UTC
    alti: -50 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 02:37:00
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 2.6 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°11.166'N   5°11.219'E  @ 12:00:26 UTC,   759 m
    punt 1:  51°13.705'N   5°51.417'E  @ 12:32:53 UTC,  1098 m
    punt 2:  51°14.498'N   4°58.890'E  @ 12:59:52 UTC,  1005 m
    punt 3:  51°12.386'N   5°29.191'E  @ 13:26:43 UTC,   927 m
    punt 4:  51°12.773'N   5°01.322'E  @ 13:44:04 UTC,  1006 m
    punt 5:  51°12.398'N   5°27.679'E  @ 14:10:34 UTC,   870 m
    Finish:  51°10.097'N   5°07.233'E  @ 14:22:37 UTC,   653 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   47.1 km  84° @  87.0 km/h
    been 2:   61.2 km 272° @ 136.0 km/h
    been 3:   35.5 km  96° @  79.3 km/h
    been 4:   32.5 km 271° @ 112.3 km/h
    been 5:   30.7 km  91° @  69.5 km/h
    been 6:   24.2 km 260° @ 120.5 km/h
Afgelegde afstand:                   231.1 km
Duur:                                02:22:11
Gemiddelde snelheid:                 97.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.6 km
Starthoogte:                         483.0 m
Finishhoogte:                        653.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -170 m
Totale score afstand:                231.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°15.039'N   5°30.879'E =  69° 22.5 km van vertrek
    tijd:    12:17:51 UTC
    alti:    1069 m
Finishpunt
    pos.:    51°10.420'N   5°13.134'E = 146° 0.6 km van vertrek
    tijd:    14:17:51 UTC
    alti:    627 m
Grootste afstand in 2 uur: 201.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   100.6 km/h
Hoogteverlies:             442 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 459.6 km  NIET GELDIG
Declaratie na begin van vlucht
    vertrek: 1EBKH    51°10.852'N   5°13.245'E
    start:   1EBKH    51°10.852'N   5°13.245'E
    punt 1:  122VEL   50°52.217'N   5°37.483'E    44.7 km 141°
    punt 2:  077MEG   51°29.240'N   4°44.200'E    92.6 km 318°
    punt 3:  122VEL   50°52.217'N   5°37.483'E    92.6 km 138°
    punt 4:  077MEG   51°29.240'N   4°44.200'E    92.6 km 318°
    punt 5:  122VEL   50°52.217'N   5°37.483'E    92.6 km 138°
    finish:  1EBKH    51°10.852'N   5°13.245'E    44.7 km 321°
    landing: 1EBKH    51°10.852'N   5°13.245'E

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:57:08 UTC
    einde: 14:31:32 UTC
    duur:  02:34:24

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     483 m @ 11:57:14 UTC
    hoog punt:    1230 m @ 12:45:13 UTC
    hoogtewinst:   747 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:32:19  bearing 68.8°
    Tweede punt: 12:59:54  bearing 42.3°
    Totale hoek: -26.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4474

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs