BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

08-03-2025 -- Tom SEGERS -- 175,2 punten

Database gegevens:

Datum: 08-03-2025 Type proef: HW
Toestel: LS 4 Immatriculatie: OO ZPM
Handicapfactor: 104 Klasse: Standaard
Piloot: Tom SEGERS Club: ALB
Hoogtewinst: 911 m Score: 175,2 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Heel hard schrikken als je in final plots een toestel recht voor je ziet, dat je eerder hebt gemist (ander toestel in de gaten). 360 is goed afgelopen, maar was niet de juiste oplossing.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-03-08-NAV-98Z-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 08-03-2025
Weerkaart: Weerkaart van 08-03-2025



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   08/03/2025
Piloot:         TOM SEGERS
Zweefvliegtuig: OO-ZPM
Toestel type:   LS 4    Klasse: CLUB
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 98z
Logger file:    2025-03-08-NAV-98Z-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:29:16
Duurvlucht     : 02:25:47

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.236'N   5°22.174'E
    tijd: 13:34:23 UTC
    alti: 51 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.380'N   5°23.176'E =  29° 2.4 km van vertrek
    tijd: 13:37:52 UTC
    alti: 701 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.230'N   5°22.307'E =  94° 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:03:39 UTC
    alti: 62 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 02:29:16
Motorgebruik
    aantal keren: 0

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 314.6 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK        50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  WEELDE 25        51°24.860'N   5°02.230'E    63.7 km 329°
    punt 2:  BRASSCHAAT       51°20.450'N   4°30.250'E    38.0 km 258°
    punt 3:  POINT_1          51°14.702'N   5°21.224'E    60.2 km 100°
    punt 4:  HANNUT           50°40.330'N   5°04.740'E    66.6 km 197°
    punt 5:  POINT_2          51°03.923'N   5°41.513'E    61.4 km  44°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    24.6 km 245°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   FORD GENK        @ 14:19:22 UTC,   947 m
    punt 1:  WEELDE 25        niet gerond
    afbreekpunt: 51°00.402'N   5°21.558'E  @ 15:09:05 UTC, 1161 m : 13.1 km 15.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        13.1 km
Duur van de proef:        00:49:43
Gemiddelde snelheid:      15.8 km/h
Start hoogte:             477 m
Hoogte passeren start:    947 m
Hoogte aan break-punt:    1161 m
Hoogteverlies over proef: -684 m
Totale score afstand:     13.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 13:37:52 UTC
    einde: 16:03:39 UTC
    duur:  02:25:47

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     477 m @ 13:42:54 UTC
    hoog punt:    1388 m @ 14:11:10 UTC
    hoogtewinst:   911 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 366

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs