Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef
Database gegevens:
Datum: |
16-03-2025 |
Type proef: |
VV |
Toestel: |
ASW 19 |
Immatriculatie: |
D-6925 |
Handicapfactor: |
100 |
Klasse: |
Standaard |
Piloot: |
Glenn HOSTENS |
Club: |
KVDW |
Afstand: |
201.7 km |
Score: |
806,8 pt |
Vertrekpunt: |
EBTN |
Wedstrijd: |
NEE |
Motorzwever: |
NEE |
Copiloot: |
|
Status Proef: |
Wacht op validatie |
IGC validatie |
ok |
Opmerkingen:  | EW Serienummer: | |
Niet gedacht dat het zo'n goede dag ging worden en dus ook een mindere vluchtvoorbereiding (powerbank gewoon thuis gelaten met het gedacht dat het toch niet zo lang zou duren)...
In de voormiddag het laatste winteronderhoud afwerken en in de namiddag voor het eerst aan de lier hangen met de 19 en de vers gepolierde vleugels invliegen in het nieuwe seizoen!
Eens van de lier spannend om aansluiting te vinden maar de cumuli zagen er goed uit dus direct er de beste uitgekozen en amai wat ging hij lekker omhoog aan een goeie 2 m/s gemiddeld! Dan redelijk een wolkenstraatje kunnen volgen richting Kempen en al snel werd duidelijk dat het een fantastische luchtmassa was, een bel van 4 m/s!! Geloof dat ik nog nooit zo'n mooie bel gehad heb binnen België.
Eens aan de voordeur van de Kempen was er helaas een te groot blauw gat met de redelijk stevige kopwind dus mijn kar helaas maar gedraaid (had graag die zeer goede luchtmassa over de veel betere Kempen willen voelen).
Op de terugweg had ik het gevoel dat het al begon te minderen en vanaf het 3de been was het echt overleven en hoog blijven (een gemiddelde van nog geen 30 km/u zegt genoeg...).
Plots werd het op het 4de been terug super goed zoals in het begin van de vlucht met zelfs een zeer zalige wolkenstraat, niet gedacht dat dit nog ging gebeuren want aan de luchtmassa/wolkendek was er niets veranderd.
Op het einde van been 5 begaf mijn batterij het dus weg XCSoar en weg optimalisatie om die 200 km nog te kunnen halen/zien tot waar ik nog moet vliegen, want onder de 200 km geeft de Charron maar 5 benen ipv 6 en zou dus maar 170 km geweest zijn ipv net wel/net niet 200 km.
De thermiek begon ook op zijn einde te lopen dus het mooie ronde getal van 200 km werd zeer spannend. Dan toch maar eens naar die lx zitten kijken en prutsen om daar de gevlogen kilometers te zien en ondertussen ook aan de settings zitten zoeken/prutsen/veranderen om een realistische final glide te krijgen.
LX gaf 199 km aan en mijn hoogtemeter en hoofd zei 1100 m grond met tegenwind en ca 18 km dus hoogtijd om terug te draaien om niet in het veld nog te eindigen, ook al gaf de LX na het gepruts nog 500 m overschot, maar dat geloofde ik niet.
Eens terug aangekomen op Goetsenhoven bleek de LX toch wel niet gelijk te hebben zeker!?! Op exact 500 m toegekomen pff dus voor niets al terug gedraaid op 199 km...
En bij het opladen van de proef online heb ik nu toch blijkbaar die 200 km aangetikt!? Echt gekke LX! Volgende keer gewoon zorgen dat ik die powerbank zoals gewoonlijk terug bijheb voor XCSoar :)) |
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:
GGA actief
IGC File gegevens:
300 Geen declaratie van opgegeven proef
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 16/03/2025
Piloot: GLENN HOSTENS
Zweefvliegtuig: D-6925
Toestel type: ASW 19 Klasse: CLUB
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: jfu
Logger file: 2025-03-16-LXV-JFU-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 500
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:59:07
Duurvlucht : 03:58:36
Vrije vlucht : 201.7 km
Fasttrack : 63.8 kmh
Hoogtewinst : 1215.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBTN Goetsenhoven BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°46.772'N 4°57.118'E
tijd: 12:56:08 UTC
alti: 23 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°46.946'N 4°57.543'E = 57° 0.6 km van vertrek
tijd: 12:56:39 UTC
alti: 370 m
Landingspunt
pos.: 50°46.887'N 4°57.447'E = 61° 0.4 km van vertrek
tijd: 16:55:15 UTC
alti: 17 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 03:59:07
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°47.032'N 4°56.373'E @ 13:02:32 UTC, 879 m
punt 1: 50°55.332'N 5°13.874'E @ 13:29:52 UTC, 969 m
punt 2: 50°38.738'N 4°55.173'E @ 13:57:15 UTC, 1093 m
punt 3: 50°50.453'N 5°17.207'E @ 15:05:42 UTC, 1280 m
punt 4: 50°42.869'N 4°50.392'E @ 15:22:53 UTC, 957 m
punt 5: 50°51.048'N 5°18.174'E @ 16:13:00 UTC, 1237 m
Finish: 50°38.240'N 4°57.682'E @ 16:41:01 UTC, 1129 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 25.7 km 53° @ 56.3 km/h
been 2: 37.8 km 216° @ 82.8 km/h
been 3: 33.8 km 50° @ 29.6 km/h
been 4: 34.5 km 246° @ 120.5 km/h
been 5: 36.0 km 65° @ 43.1 km/h
been 6: 33.8 km 225° @ 72.5 km/h
Afgelegde afstand: 201.7 km
Duur: 03:38:29
Gemiddelde snelheid: 55.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 15.8 km
Starthoogte: 254.0 m
Finishhoogte: 1129.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -875 m
Totale score afstand: 201.7 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°47.054'N 5°14.707'E = 88° 20.7 km van vertrek
tijd: 14:52:14 UTC
alti: 1310 m
Finishpunt
pos.: 50°46.961'N 4°58.373'E = 77° 1.5 km van vertrek
tijd: 16:52:14 UTC
alti: 238 m
Grootste afstand in 2 uur: 127.5 km
Beste snelheid in 2 uur: 63.8 km/h
Hoogteverlies: 1072 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 18.7 km
Been 1: 18.8 km
Been 2: 29.2 km
Totaal: 66.7 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 12:56:39 UTC
einde: 16:55:15 UTC
duur: 03:58:36
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 254 m @ 12:57:58 UTC
hoog punt: 1469 m @ 15:53:53 UTC
hoogtewinst: 1215 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:29:50 bearing 87.2°
Tweede punt: 13:57:15 bearing 132.7°
Totale hoek: 45.6°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3578
Deze proef wissen uit de database Deze proef wijzigen Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...
|