BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

23-03-2025 -- Dries VAN GESTEL -- 561,0 punten

Database gegevens:

Datum: 23-03-2025 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 169.7 km Score: 561,0 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
En volgeplande dag. Eerst punt op de agenda 32km lopen op ralenti maar dat nam toch 2.5uur in beslag. Ondanks op tijd op gestaan, met douche en eten was het toch pas stukje na 12uur dat ik thuis kon vetrekken richting Weelde. De Cu stonden ondertussen al mooi aan de hemel. Volgende week is het alpen tijd en de madam had graag dat ik vooraf mijn zwever toch nog invloog in Belgie, voor die keer dat ze expliciet vroeg om te vliegen er maar van geprofiteerd. Het was rustig in Weelde en de 2 prives ondertussen al lang in de lucht toen ik aankwam, vandaar handig gebruik gemaakt van de 1 man rigging hulp. Stukje na 13u30 was ik dan eigenlijk klaar voor vertrek. Niet zo heel hoog van de lier maar wel quasi recht de bel. Eerst nog even de motor laten draaien want die had toch een hele tijd stil gestaan en de conserveer-olie zat er nog in. Na de motortest leek het noorden er best goed tot zeer goed uit te zien. Transponder op, oproepen en recht over gilze tot net over de rivieren. Had savond nog een afspraak dus wist dat het sowieso geen lange vlucht ging worden. Terug over de biesbos die er heel mooi bij lag en omn iet het zelfde pad terug te doen afgebogen richting Woensdrecht. Vandaar zag het noorde er opnieuw het beste uit maar moest eigenlijk om 16u landen. Vandaar richting braschaat en dan maar beetje uitgevlogen. Had een stuk meer kilometer kunnzen zijn als ik vroeger was vertrokken en wat langer kon vliegen, maar de combo met het lopen was ook fijn! Goed weer, meer van dat!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000, contact dutch mill voor crossing gilze, contact dutch mill voor woensdrecht CTR is was gesloten.

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/533564
Igc-file: 2025-03-23-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 23-03-2025
Weerkaart: Weerkaart van 23-03-2025



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   23/03/2025
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2025-03-23-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:11:20
Duurvlucht     : 02:01:48
Vrije vlucht   :  169.7 km
Fasttrack      :   89.6 kmh
Driehoek       :  154.8 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.874'N   4°58.248'E
    tijd: 12:58:30 UTC
    alti: 90 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.686'N   4°57.248'E = 253° 1.2 km van vertrek
    tijd: 12:59:11 UTC
    alti: 634 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.921'N   4°58.488'E =  73° 0.3 km van vertrek
    tijd: 15:09:50 UTC
    alti: 86 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 02:11:20
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 2.1 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  51°26.906'N   4°59.490'E  @ 13:08:02 UTC,  1026 m
    punt 1:  51°50.398'N   4°53.384'E  @ 13:41:08 UTC,  1386 m
    punt 2:  51°33.354'N   4°44.166'E  @ 14:02:42 UTC,  1146 m
    punt 3:  51°32.737'N   4°22.721'E  @ 14:22:53 UTC,  1399 m
    punt 4:  51°18.251'N   4°56.087'E  @ 14:50:48 UTC,  1100 m
    Finish:  51°29.205'N   4°56.833'E  @ 15:01:43 UTC,   770 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   44.1 km 351° @  80.0 km/h
    been 2:   33.3 km 199° @  92.8 km/h
    been 3:   24.8 km 267° @  73.8 km/h
    been 4:   47.1 km 125° @ 101.2 km/h
    been 5:   20.3 km   2° @ 111.7 km/h
Afgelegde afstand:                   169.7 km
Duur:                                01:53:41
Gemiddelde snelheid:                 89.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 10.0 km
Starthoogte:                         1026.0 m
Finishhoogte:                        770.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          256 m
Totale score afstand:                169.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°26.906'N   4°59.490'E =  14° 5.8 km van vertrek
    tijd:    13:08:02 UTC
    alti:    1026 m
Finishpunt
    pos.:    51°24.110'N   4°57.673'E = 303° 0.8 km van vertrek
    tijd:    15:08:02 UTC
    alti:    282 m
Grootste afstand in 2 uur: 179.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    89.6 km/h
Hoogteverlies:             744 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 283.0 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   MOL                 51°11.298'N   5°07.001'E
    punt 1:  HOOGSTRATEN         51°24.120'N   4°45.750'E    34.3 km 314°
    punt 2:  DRUNEN              51°41.950'N   5°09.950'E    43.3 km  40°
    punt 3:  KRANENBURG          51°48.000'N   6°01.400'E    60.3 km  79°
    punt 4:  WAALWIJK            51°41.610'N   5°02.990'E    68.3 km 260°
    punt 5:  MERKSPLAS KOLONIE   51°21.344'N   4°49.656'E    40.6 km 202°
    finish:  LOMMEL KERK         51°13.870'N   5°18.500'E    36.3 km 112°
    landing: KEIHEUVEL           51°10.852'N   5°13.245'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    634 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   48.2 km
Been 1:   47.0 km
Been 2:   59.6 km
Totaal:  154.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 13:08:02 UTC
    einde: 15:09:50 UTC
    duur:  02:01:48

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     794 m @ 13:13:44 UTC
    hoog punt:    1560 m @ 13:30:39 UTC
    hoogtewinst:   766 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:22:56  bearing 354.1°
    Tweede punt: 14:51:16  bearing 35.1°
    Totale hoek: 41.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4478

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs