BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-03-2025 -- Yann VANDEWALLE & THIBE VANDEWALLE -- 449,6 punten

Database gegevens:

Datum: 29-03-2025 Type proef: OP
Toestel: Duo Discus T Immatriculatie: D-KFND
Handicapfactor: 112 Klasse: Motor
Piloot: Yann VANDEWALLE Club: KAC
Afstand: 100.7 km Score: 449,6 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: THIBE VANDEWALLE
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Gisterenavond voorbereid en uitgetekend door Thibe. METEObriefing en RASPBenelux gebruikt. VFRgids laten doornemen zodat het luchtruim duidelijk was. Dit was voor zijn 100km overlandproef.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen TMZ gebruikt. Transponder toch op Squawk 7000 ACS gezet gedurende hele vlucht.

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-03-29-LXV-3WE-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-03-2025
Weerkaart: Weerkaart van 29-03-2025



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/03/2025
Piloot:         THIBE VANDEWALLE
Zweefvliegtuig: OO-ZFB
Toestel type:   ASTIR CS    Klasse: CLUB
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 3we
Logger file:    2025-03-29-LXV-3WE-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:32:05
Duurvlucht     : 02:00:48
Vrije vlucht   :   74.0 km
Fasttrack      :   41.0 kmh
Opgegeven proef:  100.7 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.878'N   4°58.256'E
    tijd: 11:00:29 UTC
    alti: -45 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.649'N   4°57.358'E = 248° 1.1 km van vertrek
    tijd: 11:01:11 UTC
    alti: 432 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.895'N   4°58.391'E =  79° 0.2 km van vertrek
    tijd: 13:32:34 UTC
    alti: -45 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 02:32:05
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.1 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 4
    Start :  51°24.828'N   4°57.846'E  @ 11:33:01 UTC,   743 m
    punt 1:  51°14.457'N   5°10.517'E  @ 12:05:48 UTC,   883 m
    punt 2:  51°19.219'N   4°47.958'E  @ 12:36:53 UTC,   897 m
    Finish:  51°26.939'N   5°02.440'E  @ 12:56:43 UTC,   867 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   24.2 km 143° @  44.3 km/h
    been 2:   27.7 km 289° @  53.4 km/h
    been 3:   22.1 km  49° @  66.8 km/h
Afgelegde afstand:                   74.0 km
Duur:                                01:23:42
Gemiddelde snelheid:                 53.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 7.5 km
Starthoogte:                         751.0 m
Finishhoogte:                        867.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -116 m
Totale score afstand:                74.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°24.788'N   4°58.545'E =  11° 1.7 km van vertrek
    tijd:    11:32:23 UTC
    alti:    787 m
Finishpunt
    pos.:    51°23.931'N   4°58.548'E =  74° 0.4 km van vertrek
    tijd:    13:32:23 UTC
    alti:    -48 m
Grootste afstand in 2 uur: 81.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    41.0 km/h
Hoogteverlies:             835 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 104.7 km  GELDIG
    vertrek: TAKEOFF     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE A   51°24.049'N   4°58.129'E
    punt 1:  DESSEL K   51°14.029'N   5°09.949'E    23.1 km 144°
    punt 2:  BEERSE     51°19.150'N   4°47.917'E    27.3 km 291°
    punt 3:  POPPEL     51°26.870'N   5°02.630'E    22.3 km  50°
    punt 4:  ARENDONK   51°17.720'N   5°05.680'E    17.3 km 168°
    finish:  WEELDE A   51°24.049'N   4°58.129'E    14.6 km 323°
    landing: LANDING     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE A   @ 11:33:59 UTC,   648 m
    punt 1:  DESSEL K   @ 12:04:42 UTC,   866 m :   22.6 km   44.2 km/h
    punt 2:  BEERSE     @ 12:36:50 UTC,   905 m :   26.3 km   49.2 km/h
    punt 3:  POPPEL     @ 12:56:38 UTC,   865 m :   21.3 km   64.5 km/h
    punt 4:  ARENDONK   @ 13:09:11 UTC,   814 m :   16.3 km   78.1 km/h
    finish:  WEELDE A   @ 13:27:16 UTC,   768 m :   14.1 km   46.9 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        100.7 km
Duur van de proef:        01:53:17
Gemiddelde snelheid:      53.3 km/h
Start hoogte:             648 m
Hoogte passeren start:    648 m
Hoogte passeren finish:   768 m
Hoogteverlies over proef: -120 m
Totale score afstand:     100.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   27.2 km
Been 1:   21.6 km
Been 2:   26.3 km
Totaal:   75.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:31:46 UTC
    einde: 13:32:34 UTC
    duur:  02:00:48

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     397 m @ 11:01:41 UTC
    hoog punt:     902 m @ 11:28:53 UTC
    hoogtewinst:   505 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:04:40  bearing 52.0°
    Tweede punt: 12:37:02  bearing 25.1°
    Totale hoek: -26.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4775

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs